Papier na płótnie przebity setkami szpilek krawieckich jest charakterystycznym przykładem twórczości artystki, która wypracowała bardzo indywidualną stylistykę i technikę obrazowania. Ekspresyjny, pozornie chaotyczny układ kompozycji podporządkowany jest falującym rytmom wyznaczanym przez kierunki wbijania szpilek. W zainicjowanych pod koniec lat 70. pracach z wykorzystaniem szpilek artystka stosowała różne podłoża, m.in. papier, płótno, blachę, fotografię, włączając też w ich obszar różne materiały i przedmioty. Autorka filmów i performansów w obrazach i obiektach eksponuje procesualny charakter powstawania tych prac związany z wysiłkiem fizycznym i powtarzalnością gestu przekłuwania różnych materii.
2012
papier na płótnie, szpilki krawieckie
70 x 50 cm
sygn., dat. na przodzie
oprawa: drewniana rama, szkło
Papier na płótnie przebity setkami szpilek krawieckich jest charakterystycznym przykładem twórczości artystki, która wypracowała bardzo indywidualną stylistykę i technikę obrazowania. Ekspresyjny, pozornie chaotyczny układ kompozycji podporządkowany jest falującym rytmom wyznaczanym przez kierunki wbijania szpilek. W zainicjowanych pod koniec lat 70. pracach z wykorzystaniem szpilek artystka stosowała różne podłoża, m.in. papier, płótno, blachę, fotografię, włączając też w ich obszar różne materiały i przedmioty. Autorka filmów i performansów w obrazach i obiektach eksponuje procesualny charakter powstawania tych prac związany z wysiłkiem fizycznym i powtarzalnością gestu przekłuwania różnych materii.