Studiował w Wyższej Szkole Muzycznej w Lublinie, a następnie na wydziałach Architektury Wnętrz i Malarstwa ASP w Warszawie. Ukończył je kolejno w 1954 i 1959. W latach 1960 - 68 pracował w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego. Od 1968 wykłada w macierzystej uczelni, od 1973 kieruje Katedrą Tkaniny Eksperymentalnej na Wydziale Malarstwa, od 1983 jest profesorem. Równocześnie od 1988 pracuje na Wydziale Artystyczno-Pedagogicznym Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Uczy też w Wyższej Szkole Sztuki Stosowanej w Poznaniu, prowadząc tam Katedrę Malarstwa. Wystawiał wielokrotnie w kraju i za granicą, w tym na ważnych przeglądach, jak: I - IV Międzynarodowe Biennale Tkaniny, Lozanna 1962 - 1973, VIII i XI Biennale Sztuki, Sao Paulo 1965 i 1971, "Exempla", Monachium 1970 i in. Tworzy rozbudowane struktury przestrzenne na pograniczu malarstwa, rzeźby i tkaniny. Poszczególne ich typy czy odmiany układają się w cykle, których tytuły często nawiązują do tradycji antycznej.

55
Wojciech SADLEY (ur. 1932 Lublin))

Bez tytułu

collage/technika własna/tektura, 70 x 49.50 cm (w świetle passe - partout), oprawiony, sygnowany p.d: 'SADLEY'

POCHODZENIE:
- Galeria OKNA SZTUKI, Milanówek, 2013
- kolekcja prywatna, Polska


*opłata droit de suite

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Studiował w Wyższej Szkole Muzycznej w Lublinie, a następnie na wydziałach Architektury Wnętrz i Malarstwa ASP w Warszawie. Ukończył je kolejno w 1954 i 1959. W latach 1960 - 68 pracował w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego. Od 1968 wykłada w macierzystej uczelni, od 1973 kieruje Katedrą Tkaniny Eksperymentalnej na Wydziale Malarstwa, od 1983 jest profesorem. Równocześnie od 1988 pracuje na Wydziale Artystyczno-Pedagogicznym Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Uczy też w Wyższej Szkole Sztuki Stosowanej w Poznaniu, prowadząc tam Katedrę Malarstwa. Wystawiał wielokrotnie w kraju i za granicą, w tym na ważnych przeglądach, jak: I - IV Międzynarodowe Biennale Tkaniny, Lozanna 1962 - 1973, VIII i XI Biennale Sztuki, Sao Paulo 1965 i 1971, "Exempla", Monachium 1970 i in. Tworzy rozbudowane struktury przestrzenne na pograniczu malarstwa, rzeźby i tkaniny. Poszczególne ich typy czy odmiany układają się w cykle, których tytuły często nawiązują do tradycji antycznej.