Komentarz autorski:
W tradycyjnych społecznościach formy sztuki tworzone są po to, aby uzdrawiać. Uzdrawiać ciało jednostkowe lub społeczne, bądź uzdrawiać jednostkową lub zbiorową duszę. Rzadko pełnią one inne funkcje. Społeczeństwo kenijskie jest nowoczesne, a jednocześnie kultywuje pewne elementy tradycji. Dzięki pracy z tamtejszymi tancerzami i muzykami poznałam ich wiedzę o transowym tańcu i muzyce jako zbiorowej praktyce uzdrawiania. Projekt, który zrealizowaliśmy w Mathare, na obrzeżach Nairobii, nazywał się: Re-Morphed Cultural Renaissance Against Dysfunctional Existence. Został pokazany w Mathare Art Gallery Fundacji Razem Pamoja latem 2015 roku. Tytuł wystawy i performance`u odnosił się do idei uzdrawiania. Zaczerpnęłam go z książki opowiadającej o przekształcaniu praktyk etnicznych na południu Afryki w celu radzenia sobie z niepokojem ludzi związanym z obecną sytuacją kraju.
Technika: kolaż, gwasz na papierze
Data powstania: 2015
Wymiary: 46 x 63 cm
Komentarz autorski:
W tradycyjnych społecznościach formy sztuki tworzone są po to, aby uzdrawiać. Uzdrawiać ciało jednostkowe lub społeczne, bądź uzdrawiać jednostkową lub zbiorową duszę. Rzadko pełnią one inne funkcje. Społeczeństwo kenijskie jest nowoczesne, a jednocześnie kultywuje pewne elementy tradycji. Dzięki pracy z tamtejszymi tancerzami i muzykami poznałam ich wiedzę o transowym tańcu i muzyce jako zbiorowej praktyce uzdrawiania. Projekt, który zrealizowaliśmy w Mathare, na obrzeżach Nairobii, nazywał się: Re-Morphed Cultural Renaissance Against Dysfunctional Existence. Został pokazany w Mathare Art Gallery Fundacji Razem Pamoja latem 2015 roku. Tytuł wystawy i performance`u odnosił się do idei uzdrawiania. Zaczerpnęłam go z książki opowiadającej o przekształcaniu praktyk etnicznych na południu Afryki w celu radzenia sobie z niepokojem ludzi związanym z obecną sytuacją kraju.