Absolwentka Gdańskiej ASP z pracowni prof. Macieja Świeszewskiego jest świeżo po obronie dyplomu. Prace Anety Polewczak to połączenie dźwięku z obrazem. Definicja abstrakcji, jaką prezentuje, zbliżona jest do zagadnień orfizmu, którego zadaniem jest wyprowadzenie malarstwa z otchłani bezbarwności. Magicznymi związkami sztuki, w celu odróżnienia specyficznej formy zajmującej się głównie kolorem, jego dynamiką, a metafizycznymi powiązaniami zdolności do "barwnego słyszenia", czyli tzw. synestezji. Wykorzystuje techniki 3D w zapisie elektronicznym na manierę popartu jak i głównie techniki algrafii. Dzięki temu w jej obrazach dominuje geometryczny rytm, jaki wyznacza symetria będąca dla artystki wyznacznikiem harmonii, jako stałości, przenikaniem w inne światy takie jak świat idei czy marzeń sennych, podobnie jak w kalejdoskopie czy stereogramach.

49
Aneta POLEWCZAK

Bez tytułu

akryl, płótno, 80 x 140 cm,
sygn. na odwrocie

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Absolwentka Gdańskiej ASP z pracowni prof. Macieja Świeszewskiego jest świeżo po obronie dyplomu. Prace Anety Polewczak to połączenie dźwięku z obrazem. Definicja abstrakcji, jaką prezentuje, zbliżona jest do zagadnień orfizmu, którego zadaniem jest wyprowadzenie malarstwa z otchłani bezbarwności. Magicznymi związkami sztuki, w celu odróżnienia specyficznej formy zajmującej się głównie kolorem, jego dynamiką, a metafizycznymi powiązaniami zdolności do "barwnego słyszenia", czyli tzw. synestezji. Wykorzystuje techniki 3D w zapisie elektronicznym na manierę popartu jak i głównie techniki algrafii. Dzięki temu w jej obrazach dominuje geometryczny rytm, jaki wyznacza symetria będąca dla artystki wyznacznikiem harmonii, jako stałości, przenikaniem w inne światy takie jak świat idei czy marzeń sennych, podobnie jak w kalejdoskopie czy stereogramach.