Krakowska malarka, studia artystyczne odbyła we Wiedniu oraz w Krakowie u Jana Rubczaka, Zbigniewa Pronaszki, Jerzego Fedkowicza i Konstantego Laszczki. Jako jedyna kobieta należała do Stowarzyszenia Artystycznego "Jednoróg", do którego została zaproszona przez Axentowicza i Rubczaka. W stowarzyszeniu poznała swojego późniejszego męża Stanisława Dąbrowskiego. Wraz z mężem mieli podwójną pracownię, znajdująca się na trzecim piętrze ich domu. Organizowali w niej bale artystów, z których dochód przeznaczany był na budowę Domu Plastyków przy ul. Łobzowskiej. Była również członkinią Polskiego Związku Artystów Plastyków w Krakowie. Jej spuścizna malarska obejmuje przede wszystkim portrety, pejzaże, kompozycje rodzajowe, jak również projekty gobelinów. Swoje dzieła wystawiała zarówno w kraju, jak i za granicą.
akwarela, papier, 22,5 x 33,5 w świetle passe-partout,
sygn. l.d.: W. Augustynowicz, na odwrocie pieczątka: 10 Paz 1979.
Krakowska malarka, studia artystyczne odbyła we Wiedniu oraz w Krakowie u Jana Rubczaka, Zbigniewa Pronaszki, Jerzego Fedkowicza i Konstantego Laszczki. Jako jedyna kobieta należała do Stowarzyszenia Artystycznego "Jednoróg", do którego została zaproszona przez Axentowicza i Rubczaka. W stowarzyszeniu poznała swojego późniejszego męża Stanisława Dąbrowskiego. Wraz z mężem mieli podwójną pracownię, znajdująca się na trzecim piętrze ich domu. Organizowali w niej bale artystów, z których dochód przeznaczany był na budowę Domu Plastyków przy ul. Łobzowskiej. Była również członkinią Polskiego Związku Artystów Plastyków w Krakowie. Jej spuścizna malarska obejmuje przede wszystkim portrety, pejzaże, kompozycje rodzajowe, jak również projekty gobelinów. Swoje dzieła wystawiała zarówno w kraju, jak i za granicą.