Prezentowana praca autorstwa Aleksandry Wejchert to charakterystyczny dla jej twórczości relief o cechach malarskich. Znana z nowatorskich eksperymentów artystka łączyła dokonania i tradycje wschodnioeuropejskiej, awangardowej abstrakcji, rosyjski konstruktywizm, unizm, sztukę kinetyczną i optyczną. Tym samym Wejchert nie była artystką, którą można było łatwo sklasyfikować. Dla Wejchert, abstrakcjonistki łączonej z nurtem op-art, faktura miała równie ważne znaczenie, co kolor. Jej kompozycje, choć nierzadko miały wolumen rzeźbiarski, czerpały wiele z tradycji malarskiej, głównie poprzez użycie pasm tonalnych, które służyły tworzeniu iluzji jeszcze większej przestrzenności. Kolejnym aspektem sztuki Aleksandry Wejchert jest jej związek z muzyką. "Muzyczność" reliefów tej artystki opiera się na rytmie. Nierzadko wystawom Aleksandry Wejchert towarzyszyła muzyka. Jak powiedział Cyryl Barrett, kurator: "W istocie, jednym z aspektów szczególnych dla jej [Aleksandry Wejchert] twórczości jest jej sposób użycia kontrastujących ze sobą faktur powierzchni. Innym aspektem, być może najbardziej charakterystycznym, jest silne wrażenie rytmu, wyzwalane w większości jej dzieł".
Malarka i grafik. W 1949 roku ukończyła studia na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej. Następnie w latach 1952-56 studiowała na Wydziale Grafiki warszawskiej ASP pod kierunkiem Leona Michalskiego. Poza grafiką warsztatową i użytkową zajmowała się także malarstwem sztalugowym oraz tworzyła mozaiki i malowane reliefy z drewna, betonu, stali. Wystawiała indywidualnie w Rzymie (1959), Dublinie (1966 i 1969) oraz Paryżu (1968). Brała udział w wielu wystawach zbiorowych Polsce i zagranicą (Londyn, Dublin). Jej prace znajdują się w zbiorach muzeów w Paryżu, Rzymie i Dublinie oraz w kolekcjach prywatnych w Irlandii, Włoszech, Francji i USA.


PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) - w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych - w wysokości 15%.

31
Aleksandra WEJCHERT (1921 Kraków - 1995 Dublin)

Bez tytułu

technika własna/sklejka, 153 x 50 cm
na odwrociu trzy nalepki z numerem: "12", "21", "AW118"

POCHODZENIE:
- kolekcja prywatna, Irlandia

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Prezentowana praca autorstwa Aleksandry Wejchert to charakterystyczny dla jej twórczości relief o cechach malarskich. Znana z nowatorskich eksperymentów artystka łączyła dokonania i tradycje wschodnioeuropejskiej, awangardowej abstrakcji, rosyjski konstruktywizm, unizm, sztukę kinetyczną i optyczną. Tym samym Wejchert nie była artystką, którą można było łatwo sklasyfikować. Dla Wejchert, abstrakcjonistki łączonej z nurtem op-art, faktura miała równie ważne znaczenie, co kolor. Jej kompozycje, choć nierzadko miały wolumen rzeźbiarski, czerpały wiele z tradycji malarskiej, głównie poprzez użycie pasm tonalnych, które służyły tworzeniu iluzji jeszcze większej przestrzenności. Kolejnym aspektem sztuki Aleksandry Wejchert jest jej związek z muzyką. "Muzyczność" reliefów tej artystki opiera się na rytmie. Nierzadko wystawom Aleksandry Wejchert towarzyszyła muzyka. Jak powiedział Cyryl Barrett, kurator: "W istocie, jednym z aspektów szczególnych dla jej [Aleksandry Wejchert] twórczości jest jej sposób użycia kontrastujących ze sobą faktur powierzchni. Innym aspektem, być może najbardziej charakterystycznym, jest silne wrażenie rytmu, wyzwalane w większości jej dzieł".
Malarka i grafik. W 1949 roku ukończyła studia na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej. Następnie w latach 1952-56 studiowała na Wydziale Grafiki warszawskiej ASP pod kierunkiem Leona Michalskiego. Poza grafiką warsztatową i użytkową zajmowała się także malarstwem sztalugowym oraz tworzyła mozaiki i malowane reliefy z drewna, betonu, stali. Wystawiała indywidualnie w Rzymie (1959), Dublinie (1966 i 1969) oraz Paryżu (1968). Brała udział w wielu wystawach zbiorowych Polsce i zagranicą (Londyn, Dublin). Jej prace znajdują się w zbiorach muzeów w Paryżu, Rzymie i Dublinie oraz w kolekcjach prywatnych w Irlandii, Włoszech, Francji i USA.


PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) - w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych - w wysokości 15%.