Od 2019 studiuje Psychologię na Uniwersytecie Gdańskim. Jest malarką samoukiem. Przede wszystkim uprawia malarstwo sztalugowe oraz monumentalne. W jej pracach znajdziemy odwołanie do malarstwa barwnych płaszczyzn, taszyzmu i malarstwa gestu. W swoich pracach często nakłada kolory prosto z tubki, które mają symbolizować na pozór proste emocje człowieka. Właśnie emocje, które odbiorca czuje patrząc na jej prace są dla niej kluczowe. Stara się namalować ludzkie odczucia, używa do tego prostych form. Jej prace odwołują się do filozofii współczesnej, przede wszystkim inspirują ją przemyślenia Nietzchego i Freud’a. Jednym z jej głównych zamierzeń w malarstwie jest zacierająca się granica pomiędzy bytem jaki stanowi dzieło, a odbiorcą. W swoich obrazach stosuje techniki psychologii koloru, skupia się na nakładanych barwach, z zamiarem wywołania odczuć u widza, zarówno pozytywnych jak i negatywnych. Łączy organiczne oraz dynamiczne formy. W jej dziełach często pojawia się pozorny brak harmonii kolorów, co wiąże się ze sprzecznymi emocjami człowieka. W swoich pracach używa szpachli, dłoni, czasem pędzli. Szczególnie interesuje ją twórczość Jackson’a Pollock’a, Clyfford’a Still’a, Piet’a Mondrian’a oraz Victor’a Vasarely’a. Jej obrazy znajdują się w prywatnych kolekcjach w Polsce, Niemczech, Austrii, Francji, Holandii i Stanach Zjednoczonych.

11
Paulina WRÓBEL vel ROBOTYCKA (ur. 2000, Gdańsk)

MINDFULNESS - I FEEL IT NOW, 2023

akryl na płotnie 130x100 cm

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Od 2019 studiuje Psychologię na Uniwersytecie Gdańskim. Jest malarką samoukiem. Przede wszystkim uprawia malarstwo sztalugowe oraz monumentalne. W jej pracach znajdziemy odwołanie do malarstwa barwnych płaszczyzn, taszyzmu i malarstwa gestu. W swoich pracach często nakłada kolory prosto z tubki, które mają symbolizować na pozór proste emocje człowieka. Właśnie emocje, które odbiorca czuje patrząc na jej prace są dla niej kluczowe. Stara się namalować ludzkie odczucia, używa do tego prostych form. Jej prace odwołują się do filozofii współczesnej, przede wszystkim inspirują ją przemyślenia Nietzchego i Freud’a. Jednym z jej głównych zamierzeń w malarstwie jest zacierająca się granica pomiędzy bytem jaki stanowi dzieło, a odbiorcą. W swoich obrazach stosuje techniki psychologii koloru, skupia się na nakładanych barwach, z zamiarem wywołania odczuć u widza, zarówno pozytywnych jak i negatywnych. Łączy organiczne oraz dynamiczne formy. W jej dziełach często pojawia się pozorny brak harmonii kolorów, co wiąże się ze sprzecznymi emocjami człowieka. W swoich pracach używa szpachli, dłoni, czasem pędzli. Szczególnie interesuje ją twórczość Jackson’a Pollock’a, Clyfford’a Still’a, Piet’a Mondrian’a oraz Victor’a Vasarely’a. Jej obrazy znajdują się w prywatnych kolekcjach w Polsce, Niemczech, Austrii, Francji, Holandii i Stanach Zjednoczonych.