WYSTAWIANY i REPRODUKOWANY:
– „O obrotach ciał. Malarstwo”, Galeria Sztuki Współczesnej BWA Sokół, Nowy Sącz 2021, il. barwna s. 54.


„Niewątpliwie malarstwo Biernackiego jest malarstwem gestu, w którym człowiek uwikłany we własnej cielesności stanowi intrygującą jedność z malarsko wykreowaną rzeczywistością. [...] przestrzeń obrazu, poza jego materią, znaczą- co potęgują wrażliwe niedopowiedzenia i anatomiczne skróty, którymi Andrzej Biernacki posługuje się po mistrzowsku i z dużą swobodą. Jego malarstwo nie atakuje miejsca ekspozycji, nie zagęszcza niepokojąco wnętrza, ale przeciwnie, otwierając malarskie okna, zaprasza na powietrze poza instytucjonalne mury. Obrazów nie lubi nazywać, unika więc tytułów wyjaśniających i sugerujących, by nie krępowały indywidualnego odbioru. W zamian taki „brak” rekompensuje inteligentnie prowokacyjnymi, formułowanymi z autorskim poczuciem humo- ru tytułami wystaw i artystycznych wydarzeń.” [Jerzy Fober, RUCH/FORMA/ KOLOR, [w:] O obrotach ciał. Malarstwo”, Galeria Sztuki Współczesnej BWA Sokół, Nowy Sącz 2021, s. 3.]

25
Andrzej BIERNACKI (ur. 1958)

Bez tytułu, 2017

olej, akryl, płótno; 160 x 130 cm

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

WYSTAWIANY i REPRODUKOWANY:
– „O obrotach ciał. Malarstwo”, Galeria Sztuki Współczesnej BWA Sokół, Nowy Sącz 2021, il. barwna s. 54.


„Niewątpliwie malarstwo Biernackiego jest malarstwem gestu, w którym człowiek uwikłany we własnej cielesności stanowi intrygującą jedność z malarsko wykreowaną rzeczywistością. [...] przestrzeń obrazu, poza jego materią, znaczą- co potęgują wrażliwe niedopowiedzenia i anatomiczne skróty, którymi Andrzej Biernacki posługuje się po mistrzowsku i z dużą swobodą. Jego malarstwo nie atakuje miejsca ekspozycji, nie zagęszcza niepokojąco wnętrza, ale przeciwnie, otwierając malarskie okna, zaprasza na powietrze poza instytucjonalne mury. Obrazów nie lubi nazywać, unika więc tytułów wyjaśniających i sugerujących, by nie krępowały indywidualnego odbioru. W zamian taki „brak” rekompensuje inteligentnie prowokacyjnymi, formułowanymi z autorskim poczuciem humo- ru tytułami wystaw i artystycznych wydarzeń.” [Jerzy Fober, RUCH/FORMA/ KOLOR, [w:] O obrotach ciał. Malarstwo”, Galeria Sztuki Współczesnej BWA Sokół, Nowy Sącz 2021, s. 3.]