"Moim marzeniem jest, by obrazy przejęły kontrolę nad odbiorcą w taki sposób, by jego otoczenie przestawało istnieć, wtedy obraz, nieograniczony żadnymi ramami, mógłby się bez przeszkód rozrastać, wciągając odbiorcę".
Leon Tarasewicz
Leon Tarasewicz
Ukończył warszawską ASP w 1984. Dyplom otrzymał w pracowni T. Dominika. Zadebiutował wystawą w warszawskiej Galerii Foksal w 1984, a jego dokonania artystyczne wywołały zainteresowanie artystą w kraju i za granicą oraz zapewniły udział w licznych międzynarodowych wystawach. W 1987 brał udział w Biennale w Sao Paulo, a w 1988 prace artysty prezentowane były w ramach Biennale weneckiego w Aperto' 88. Laureat wielu nagród, między innymi nagrody im. J. Cybisa. Reprezentował Polskę na 49 Biennale Sztuki Współczesnej w Wenecji w 2001 roku. Wczesne prace Tarasewicza przypominały pejzaże pełne abstrakcyjnych lasów, pól, ptaków pozbawione obecności człowieka w przestrzeni obrazu. Najważniejsze dla artysty były wartości malarskie kolor, światło, faktura. Niezmiennie jednak są otwarte, bez elementu dominującego. Artysta w swojej twórczości wychodzi poza ramy blejtramu.
akryl/płótno, 50 x 50 cm
sygnowany i datowany na odwrocie pismem odręcznym: Leon Tarasewicz 2015 | 50 x 50
"Moim marzeniem jest, by obrazy przejęły kontrolę nad odbiorcą w taki sposób, by jego otoczenie przestawało istnieć, wtedy obraz, nieograniczony żadnymi ramami, mógłby się bez przeszkód rozrastać, wciągając odbiorcę".
Leon Tarasewicz
Leon Tarasewicz
Ukończył warszawską ASP w 1984. Dyplom otrzymał w pracowni T. Dominika. Zadebiutował wystawą w warszawskiej Galerii Foksal w 1984, a jego dokonania artystyczne wywołały zainteresowanie artystą w kraju i za granicą oraz zapewniły udział w licznych międzynarodowych wystawach. W 1987 brał udział w Biennale w Sao Paulo, a w 1988 prace artysty prezentowane były w ramach Biennale weneckiego w Aperto' 88. Laureat wielu nagród, między innymi nagrody im. J. Cybisa. Reprezentował Polskę na 49 Biennale Sztuki Współczesnej w Wenecji w 2001 roku. Wczesne prace Tarasewicza przypominały pejzaże pełne abstrakcyjnych lasów, pól, ptaków pozbawione obecności człowieka w przestrzeni obrazu. Najważniejsze dla artysty były wartości malarskie kolor, światło, faktura. Niezmiennie jednak są otwarte, bez elementu dominującego. Artysta w swojej twórczości wychodzi poza ramy blejtramu.