Przeobrażenia malarstwa Milanowskiego oscylowały dotąd konsekwentnie wokół tematu, który można rozumieć jako artystyczny pretekst. Był to kwiat - pozwalający rozegrać inne, nadrzędne wobec niego kwestie. Raz - pewnej wspólnoty znaczeń, podzielania systemu podstawowych znaków i symboli w obrębie kultury, schematów komunikacji. Dwa - by zbudować wrażenia z gatunku egzystencjalnych, dramatycznych. Trzy - by zarazem ćwiczyć się z możliwościami samego malarstwa, stawiać pytania o malarstwo. Malarz dowodził zbanalizowania tego, co uchodzi za estetyczne. Balansował między estetyczną i aestetyczną aspiracją. Poddał obróbce twórczość malarską z najściślejszego kanonu historycznego - cykl "Nenufarów" Claude'a Moneta. Nieodzownie, od początku natura - z jej strukturami, tkanką- stanowiła środek umocowania pozostałych treści. Nadal najczęściej oglądamy umowne kwiaty - rozczłonkowane do form sugestywnych, samych trajektorii pędzla mocno nasączonego barwnikiem, lub zbudowane z przemacerowanych tkanek. Ale także - rozlania niby lawy, plam niemal kleksowych, rozsmarowania z palety malarskiej, coś co wygląda jak płomienie. Ciekłe powierzchnie, lejące kształty, lśnienie, soczystość, witalność - to wszystko w tym malarstwie jest na wskroś sensualne.
Jest absolwentem Wydziału Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, którą ukończył w 1998, realizując dyplom w pracowni prof. Krzysztofa Wachowiaka. W trakcie studiów uczęszczał do pracowni prof. Stefana Gierowskiego, a także m.in. prof. Jarosława Modzelewskiego. Po ukończeniu studiów związał się z macierzystym wydziałem. Prowadzi własną pracownię, a od 2016 pełni funkcję Dziekana Wydziału Malarstwa. Jest autorem blisko 50 wystaw indywidualnych i wielu wystaw zbiorowych, także o zasięgu międzynarodowym. Jest stypendystą fundacji Pollock-Krasner w Nowym Jorku (2013). Mieszka i pracuje w Warszawie. Uprawia malarstwo gestu - ekspresyjne, ocierające się o abstrakcję organiczną.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.

50
Tomasz MILANOWSKI (ur. 1972)

Bez tytułu, 2014 r.

olej/płótno, 150 x 150 cm
sygnowany i datowany na odwrociu: 'Tomasz Milanowski | 2014'

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Przeobrażenia malarstwa Milanowskiego oscylowały dotąd konsekwentnie wokół tematu, który można rozumieć jako artystyczny pretekst. Był to kwiat - pozwalający rozegrać inne, nadrzędne wobec niego kwestie. Raz - pewnej wspólnoty znaczeń, podzielania systemu podstawowych znaków i symboli w obrębie kultury, schematów komunikacji. Dwa - by zbudować wrażenia z gatunku egzystencjalnych, dramatycznych. Trzy - by zarazem ćwiczyć się z możliwościami samego malarstwa, stawiać pytania o malarstwo. Malarz dowodził zbanalizowania tego, co uchodzi za estetyczne. Balansował między estetyczną i aestetyczną aspiracją. Poddał obróbce twórczość malarską z najściślejszego kanonu historycznego - cykl "Nenufarów" Claude'a Moneta. Nieodzownie, od początku natura - z jej strukturami, tkanką- stanowiła środek umocowania pozostałych treści. Nadal najczęściej oglądamy umowne kwiaty - rozczłonkowane do form sugestywnych, samych trajektorii pędzla mocno nasączonego barwnikiem, lub zbudowane z przemacerowanych tkanek. Ale także - rozlania niby lawy, plam niemal kleksowych, rozsmarowania z palety malarskiej, coś co wygląda jak płomienie. Ciekłe powierzchnie, lejące kształty, lśnienie, soczystość, witalność - to wszystko w tym malarstwie jest na wskroś sensualne.
Jest absolwentem Wydziału Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, którą ukończył w 1998, realizując dyplom w pracowni prof. Krzysztofa Wachowiaka. W trakcie studiów uczęszczał do pracowni prof. Stefana Gierowskiego, a także m.in. prof. Jarosława Modzelewskiego. Po ukończeniu studiów związał się z macierzystym wydziałem. Prowadzi własną pracownię, a od 2016 pełni funkcję Dziekana Wydziału Malarstwa. Jest autorem blisko 50 wystaw indywidualnych i wielu wystaw zbiorowych, także o zasięgu międzynarodowym. Jest stypendystą fundacji Pollock-Krasner w Nowym Jorku (2013). Mieszka i pracuje w Warszawie. Uprawia malarstwo gestu - ekspresyjne, ocierające się o abstrakcję organiczną.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.