Już w pierwszych swych rysunkach Tomasz Ciecierski stosował technikę technikę kolażu. Jego pracownia była zawsze wypełniona pocztówkami i kolorowymi pismami wnętrzarskimi. Niedawno sięgnął po nie i wykonał serię znakomitych kolaży. Wszystkie łączy niebywale wysmakowana harmonia barw i kształtów. Dodatkowo artysta sam połączył pojedyncze prace w pary, tak by stanowiły uzupełniający się zestaw.
Tomasz Ciecierski (1945)
Studiował malarstwo w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Twórczość Ciecierskiego często bywa traktowana jako spójne dzieło i nazywana swoistym traktatem o malarstwie. Artysta od początku drogi twórczej zastanawia się nad jego istotą, podchodzi do medium dyskursywnie, czyniąc z niego przestrzeń nieustannych poszukiwań. Niezwykle istotne dla malarza są techniki rysunków przybierające postać uproszczonych notatek, czasem wdzierających się na płótna. Malarstwo artysty z kolei przeszło zmianę od figuratywnego i narracyjnego w kierunku abstrakcji, szczególnie wyra¼nej w pejzażach malowanych od lat 80-tych. Ciecierski zrezygnował nie tylko z tradycyjnej formy obrazowania nakładającej na artystę reżim klasycznie rozumianej spójności, ale również eksperymentował z tradycyjnym pojmowaniem obrazu - charakterystyczne dla artysty są reliefowe kompozycje złożone z kilku zbitych ze sobą, zwykle niewielkich płócien.
Już w pierwszych swych rysunkach Tomasz Ciecierski stosował technikę technikę kolażu. Jego pracownia była zawsze wypełniona pocztówkami i kolorowymi pismami wnętrzarskimi. Niedawno sięgnął po nie i wykonał serię znakomitych kolaży. Wszystkie łączy niebywale wysmakowana harmonia barw i kształtów. Dodatkowo artysta sam połączył pojedyncze prace w pary, tak by stanowiły uzupełniający się zestaw.
Tomasz Ciecierski (1945)
Studiował malarstwo w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Twórczość Ciecierskiego często bywa traktowana jako spójne dzieło i nazywana swoistym traktatem o malarstwie. Artysta od początku drogi twórczej zastanawia się nad jego istotą, podchodzi do medium dyskursywnie, czyniąc z niego przestrzeń nieustannych poszukiwań. Niezwykle istotne dla malarza są techniki rysunków przybierające postać uproszczonych notatek, czasem wdzierających się na płótna. Malarstwo artysty z kolei przeszło zmianę od figuratywnego i narracyjnego w kierunku abstrakcji, szczególnie wyra¼nej w pejzażach malowanych od lat 80-tych. Ciecierski zrezygnował nie tylko z tradycyjnej formy obrazowania nakładającej na artystę reżim klasycznie rozumianej spójności, ale również eksperymentował z tradycyjnym pojmowaniem obrazu - charakterystyczne dla artysty są reliefowe kompozycje złożone z kilku zbitych ze sobą, zwykle niewielkich płócien.