SYLWESTER AMBROZIAK (ur. 1964, Łowicz)

Zajmuje się rzeźbą, rysunkiem, a także instalacją oraz eksperymentalnym filmem animowanym.

Studiował na Wydziale Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, dyplom w pracowni prof. Grzegorza Kowalskiego w 1989 roku.
Był wielokrotnym stypendystą Fundacji Notoro i Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, Fundacji Kultury oraz Kulczyk Foundation. Trzykrotnie nominowany do nagrody „Paszporty Polityki” w 1994, 1999 i 2008 roku.

Artysta swój styl opiera na ekspresjonistycznych środkach wyrazu: uproszczeniu i zbrutalizowaniu kształtów, przerysowaniu proporcji oraz kontrastowej polichromii. Na wyraz jego rzeźb wywarła wpływ sztuka prymitywna, archaiczna i ludowa, w tym charakterystyczne cechy formalne figur i masek afrykańskich.

Figura lalki służy mu do konfrontacji nieskrępowanej dziecięcej wyobraźni z nieustannym zmaganiem z brutalną rzeczywistością. Groteskowo zdeformowane, przeskalowane i nieoszlifowane postacie są niemalże prowokacyjnie brzydkie. Nazywane przez artystę „Minotaurami” i „Laleczkami” – humanoidalne istoty o anonimowych twarzach – jednocześnie dają świadectwo i rzucają wyzwanie naszej współczesności.

23
Sylwester AMBROZIAK (ur. 1964, Łowicz)

Bez tytułu, 2013

Tusz, papier, 20,5 x 29,5 cm
Dar od Artysty

Zobacz katalog

Tennis Art

Aukcja Charytatywna Tennis Art 2025

14.06.2025

14:30

Cena wywoławcza: 400 zł
Zaloguj się, aby wysłać zgłoszenie

SYLWESTER AMBROZIAK (ur. 1964, Łowicz)

Zajmuje się rzeźbą, rysunkiem, a także instalacją oraz eksperymentalnym filmem animowanym.

Studiował na Wydziale Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, dyplom w pracowni prof. Grzegorza Kowalskiego w 1989 roku.
Był wielokrotnym stypendystą Fundacji Notoro i Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, Fundacji Kultury oraz Kulczyk Foundation. Trzykrotnie nominowany do nagrody „Paszporty Polityki” w 1994, 1999 i 2008 roku.

Artysta swój styl opiera na ekspresjonistycznych środkach wyrazu: uproszczeniu i zbrutalizowaniu kształtów, przerysowaniu proporcji oraz kontrastowej polichromii. Na wyraz jego rzeźb wywarła wpływ sztuka prymitywna, archaiczna i ludowa, w tym charakterystyczne cechy formalne figur i masek afrykańskich.

Figura lalki służy mu do konfrontacji nieskrępowanej dziecięcej wyobraźni z nieustannym zmaganiem z brutalną rzeczywistością. Groteskowo zdeformowane, przeskalowane i nieoszlifowane postacie są niemalże prowokacyjnie brzydkie. Nazywane przez artystę „Minotaurami” i „Laleczkami” – humanoidalne istoty o anonimowych twarzach – jednocześnie dają świadectwo i rzucają wyzwanie naszej współczesności.