"Wszystko zaczęło się od tego, że zakochałem się w twórczości Śliwińskiego. Uważam jego malarstwo za absolutnie doskonałe i zarazem kompletnie niedocenione. I tak, krok po kroku, rok po roku nabywałem. Dziś ta kolekcja zawiera około stu prac Pawła. Czyste szaleństwo! Ale ja po prostu pragnę mieć prace, które fascynują̨ mnie do imentu”.
Tomasz Pasiek

„Odwołuję się do tradycji malarstwa w ich własnym kontekście, ale czasami sięgam po obraz, który mogę zacytować i dokooptować.
Ukończony obraz jest zwieńczeniem tego i stworzenia sytuacji, która pozwala mojej twórczości zawierać logiczne i estetyczne sprzeczności o surrealistycznym przekonaniu. Staram się tworzyć obiekty artystyczne, które będą namacalne i czytelne, tak aby zawiły komentarz stał się zbędny”.
Paweł Śliwiński, cyt za: „100 Painters of Tomorrow”, 2014, tłum. Własne

Paweł Śliwiński jest absolwentem Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (2009). Artysta miał wiele wystaw w Polsce i za granicą, a jego prace znalazły się m. in. w Zabludowicz Collection w Londynie, Kolekcji Fundacji Sztuki Polskiej ING w Warszawie oraz Kolekcji Muzeum Narodowego w Gdańsku. W 2014 roku artysta znalazł się w obszernej książce „100 Painters of Tomorrow” wydanej przez Thames & Hudson.

„Moje obrazy są zapisem mojego wewnętrznego dialogu. Czasami jest to twórcza rozmowa, a czasami walka, która mnie wyczerpuje. To mój pamiętnik, moment, w którym konfrontuję się z emocjami i próbuję nadać im inną formę. Być może dlatego spośród wszystkich sztuk wizualnych wybrałem malarstwo. Farba daje mi nieograniczone możliwości ekspresji kolorystycznej, a przy tym jest bardzo elastyczna, można ją łatwo przykryć dodatkową warstwą na wierzchu, może też zajmować tylko część płótna. Narracja ma również ogromne znaczenie, nawet jeśli od czasu do czasu decyduję się na obraz abstrakcyjny. W takich przypadkach skupiam się na kształtach, które nie poddają się prawom fizyki lub znajdują się na krawędzi, na granicy upadku. Motyw ten jest również obecny w moich obrazach figuratywnych. Nie jestem w stanie sklasyfikować swojej twórczości, moje inspiracje sięgają od wielkich mistrzów po malarzy naiwnych. Powierzchnia płótna czy papieru jest dla mnie przestrzenią konfrontacji”.
Paweł Śliwiński dla Paint Talk, tłum. własne

03
Paweł ŚLIWIŃSKI (ur. 1984, Chełm)

Bez tytułu, 2012

akryl/płótno, 150 x 110 cm
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'PAWEŁ | ŚLIWIŃSKI | 2012

Pochodzenie:
dar Tomasza Pasieka

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

"Wszystko zaczęło się od tego, że zakochałem się w twórczości Śliwińskiego. Uważam jego malarstwo za absolutnie doskonałe i zarazem kompletnie niedocenione. I tak, krok po kroku, rok po roku nabywałem. Dziś ta kolekcja zawiera około stu prac Pawła. Czyste szaleństwo! Ale ja po prostu pragnę mieć prace, które fascynują̨ mnie do imentu”.
Tomasz Pasiek

„Odwołuję się do tradycji malarstwa w ich własnym kontekście, ale czasami sięgam po obraz, który mogę zacytować i dokooptować.
Ukończony obraz jest zwieńczeniem tego i stworzenia sytuacji, która pozwala mojej twórczości zawierać logiczne i estetyczne sprzeczności o surrealistycznym przekonaniu. Staram się tworzyć obiekty artystyczne, które będą namacalne i czytelne, tak aby zawiły komentarz stał się zbędny”.
Paweł Śliwiński, cyt za: „100 Painters of Tomorrow”, 2014, tłum. Własne

Paweł Śliwiński jest absolwentem Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (2009). Artysta miał wiele wystaw w Polsce i za granicą, a jego prace znalazły się m. in. w Zabludowicz Collection w Londynie, Kolekcji Fundacji Sztuki Polskiej ING w Warszawie oraz Kolekcji Muzeum Narodowego w Gdańsku. W 2014 roku artysta znalazł się w obszernej książce „100 Painters of Tomorrow” wydanej przez Thames & Hudson.

„Moje obrazy są zapisem mojego wewnętrznego dialogu. Czasami jest to twórcza rozmowa, a czasami walka, która mnie wyczerpuje. To mój pamiętnik, moment, w którym konfrontuję się z emocjami i próbuję nadać im inną formę. Być może dlatego spośród wszystkich sztuk wizualnych wybrałem malarstwo. Farba daje mi nieograniczone możliwości ekspresji kolorystycznej, a przy tym jest bardzo elastyczna, można ją łatwo przykryć dodatkową warstwą na wierzchu, może też zajmować tylko część płótna. Narracja ma również ogromne znaczenie, nawet jeśli od czasu do czasu decyduję się na obraz abstrakcyjny. W takich przypadkach skupiam się na kształtach, które nie poddają się prawom fizyki lub znajdują się na krawędzi, na granicy upadku. Motyw ten jest również obecny w moich obrazach figuratywnych. Nie jestem w stanie sklasyfikować swojej twórczości, moje inspiracje sięgają od wielkich mistrzów po malarzy naiwnych. Powierzchnia płótna czy papieru jest dla mnie przestrzenią konfrontacji”.
Paweł Śliwiński dla Paint Talk, tłum. własne