Sztuka Róży Litwy zbudowana jest na czystej wody talencie. (...) Litwa operuje na poziomie delikatności niedostępnym dla większości malarzy mężczyzn. Używa niewielkich kameralnych formatów. Kolor gasi, gest ma subtelny i oszczędny, nastrój intymny. (...) Czuje się, że za tymi obrazami kryją się konkretne osoby i historie; artystka nie zdradza ich jednak, nie opowiada anegdot, nawet nie tytułuje prac. Jak sama mówi: `Wynika to ze strachu przed naruszeniem prywatności. To bardzo osobiste historie`. Jej narracja jest egzystencjalna; tu wszystko da się opowiedzieć bez słów, imion, przypadkowych okoliczności. (...) Delikatnymi środkami Litwa uzyskuje nieprzeciętną intensywność, siłę przekonywania; w to malarstwo się wierzy, a patrząc na kruchość malowanych przez artystkę ludzi - kręgowców, czuje się ciarki przechodzące po własnym kręgosłupie. (Stach Szabłowski, "Dziennik Gazeta Prawna", 2.01.2009)

Artystka w 2008 roku obroniła z wyróżnieniem rektorskim Dyplom na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, w pracowni prof. Jarosława Modzelewskiego. Aneksy do dyplomu wykonała w Pracowni Sztuki w Przestrzeni Publicznej, pod kierunkiem prof. Mirosława Duchowskiego, oraz z rysunku, pod kierunkiem adiunkta Czesława Radzkiego. W 2007 roku projekt Litwy wygrał konkurs na mural przy stacji metra Centrum, praca została zrealizowana. Na przełomie 2008 i 2009 roku pierwszą wystawę indywidualną artystki pokazała warszawska galeria m2.

41
Róża LITWA (ur. 1982)

Bez tytułu, 2011 r.

olej/papier, 59 x 41 cm
sygnowany i datowany na odwrociu: `RÓŻA LITWA 2011`

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Sztuka Róży Litwy zbudowana jest na czystej wody talencie. (...) Litwa operuje na poziomie delikatności niedostępnym dla większości malarzy mężczyzn. Używa niewielkich kameralnych formatów. Kolor gasi, gest ma subtelny i oszczędny, nastrój intymny. (...) Czuje się, że za tymi obrazami kryją się konkretne osoby i historie; artystka nie zdradza ich jednak, nie opowiada anegdot, nawet nie tytułuje prac. Jak sama mówi: `Wynika to ze strachu przed naruszeniem prywatności. To bardzo osobiste historie`. Jej narracja jest egzystencjalna; tu wszystko da się opowiedzieć bez słów, imion, przypadkowych okoliczności. (...) Delikatnymi środkami Litwa uzyskuje nieprzeciętną intensywność, siłę przekonywania; w to malarstwo się wierzy, a patrząc na kruchość malowanych przez artystkę ludzi - kręgowców, czuje się ciarki przechodzące po własnym kręgosłupie. (Stach Szabłowski, "Dziennik Gazeta Prawna", 2.01.2009)

Artystka w 2008 roku obroniła z wyróżnieniem rektorskim Dyplom na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, w pracowni prof. Jarosława Modzelewskiego. Aneksy do dyplomu wykonała w Pracowni Sztuki w Przestrzeni Publicznej, pod kierunkiem prof. Mirosława Duchowskiego, oraz z rysunku, pod kierunkiem adiunkta Czesława Radzkiego. W 2007 roku projekt Litwy wygrał konkurs na mural przy stacji metra Centrum, praca została zrealizowana. Na przełomie 2008 i 2009 roku pierwszą wystawę indywidualną artystki pokazała warszawska galeria m2.