WYSTAWIANY:
10. edycja Konkursu im. Eugeniusza Gepperta, Hasło: „Co robi malarz?”, 2011 (nagroda miesięcznika Art&Business)
Artystę interesuje świat fizycznych właściwości malarstwa oraz poszukiwanie nowych rozwiązań formalnych często pozbawionych ekspresyjnego czy emocjonalnego wydźwięku. Tomasz Baran bada możliwości formalne malarstwa często przekraczając granice samego medium. Obrazy Tomasza Barana przypominają rzeźby, reliefy lub instalacje poprzez opracowanie konstrukcji blejtramu w taki sposób, by została ona unaoczniona również na licu płótna pokrytego jednolitą barwą. Malarz formuje również zagłębienia w obrazie, tak by padające na nie światło stało się integralną częścią procesu twórczego.
(oprac. na podstawie: leguern.pl, bunkier.art.pl, culture.pl)
technika własna, płótno; 174,7 x 150,8 cm;
sygn. i dat. na odwrocie: Tomasz Baran / 2011
WYSTAWIANY:
10. edycja Konkursu im. Eugeniusza Gepperta, Hasło: „Co robi malarz?”, 2011 (nagroda miesięcznika Art&Business)
Artystę interesuje świat fizycznych właściwości malarstwa oraz poszukiwanie nowych rozwiązań formalnych często pozbawionych ekspresyjnego czy emocjonalnego wydźwięku. Tomasz Baran bada możliwości formalne malarstwa często przekraczając granice samego medium. Obrazy Tomasza Barana przypominają rzeźby, reliefy lub instalacje poprzez opracowanie konstrukcji blejtramu w taki sposób, by została ona unaoczniona również na licu płótna pokrytego jednolitą barwą. Malarz formuje również zagłębienia w obrazie, tak by padające na nie światło stało się integralną częścią procesu twórczego.
(oprac. na podstawie: leguern.pl, bunkier.art.pl, culture.pl)