Proweniencja:
Kolekcja prywatna, Kraków


Studiował na Akademii Sztuk Pięknych (1950-1951) i Uniwersytecie Jagiellońskim historię kultury materialnej (1951-1952). Był represjonowany przez UB i zmuszony do przerwania studiów i podjęcia pracy w hucie szkła. Od 1953 aktywny artystycznie publikując rysunki satyryczne w prasie polskiej (Dziennik Polski, Przekrój, Szpilki, Panorama Północy, Magazyn Polski, Tygodnik Powszechny) i zagranicznej (Paese Sera, Dikobraz, Izwiestia, Eulensspiegel). Od 1967 r. na łamach Tygodnika Powszechnego i Przekroju publikuje wiersze i krótkie utwory prozatorskie. W latach 1969-79 był twórcą i realizatorem Międzynarodowego Studia Folksongu. Autor wielu plastycznych wystaw krajowych i zagranicznych. W 2013 została wydana jego książka „Pod czerwoną okupacją”. Mieszka i tworzy w Krakowie. Adam Macedoński to człowiek o ogromnej wrażliwości. Jego twórczość ma charakter publicystyki satyrycznej i charakterystycznej geometrycznej stylizacji formy.

80
Adam MACEDOŃSKI (ur. 1931 r. Lwów)

Bez tytułu, 2008

rysunek, papier; w św. p-p 21 x 29 cm
sygn., dat p. d: A. Mac

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Proweniencja:
Kolekcja prywatna, Kraków


Studiował na Akademii Sztuk Pięknych (1950-1951) i Uniwersytecie Jagiellońskim historię kultury materialnej (1951-1952). Był represjonowany przez UB i zmuszony do przerwania studiów i podjęcia pracy w hucie szkła. Od 1953 aktywny artystycznie publikując rysunki satyryczne w prasie polskiej (Dziennik Polski, Przekrój, Szpilki, Panorama Północy, Magazyn Polski, Tygodnik Powszechny) i zagranicznej (Paese Sera, Dikobraz, Izwiestia, Eulensspiegel). Od 1967 r. na łamach Tygodnika Powszechnego i Przekroju publikuje wiersze i krótkie utwory prozatorskie. W latach 1969-79 był twórcą i realizatorem Międzynarodowego Studia Folksongu. Autor wielu plastycznych wystaw krajowych i zagranicznych. W 2013 została wydana jego książka „Pod czerwoną okupacją”. Mieszka i tworzy w Krakowie. Adam Macedoński to człowiek o ogromnej wrażliwości. Jego twórczość ma charakter publicystyki satyrycznej i charakterystycznej geometrycznej stylizacji formy.