Ukończył studia na wydziale malarstwa krakowskiej AS P (2004–2009). Jest członkiem efemerycznych formacji muzycznych Anna Dymna Ensemble i Masters of the Universe. Mieszka i pracuje w Berlinie i Krakowie. Zadebiutował w 2006 roku w krakowskiej Galerii Nova jeszcze jako student. W tym samym roku indywidualną wystawę zorganizowała artyście galeria Żak-Branicka w Berlinie i dalej kariera tego bardzo utalentowanego malarza potoczyła się już błyskawicznie. Rok później miał za sobą udział w zbiorowych wystawach w Niemczech i we Włoszech, jego malarstwo zwróciło uwagę krytyków sztuki i znalazł się wśród grona znakomitych artystów reprezentowanych przez prestiżową galerię berlińską carliergebauer. Malowane przez Kowalskiego postacie przypominają manekiny, melancholijne figury często znajdujące się w niebezpieczeństwie, opresji, co doskonale ewokuje klimat trudnego do sprecyzowania zagrożenia. W jego twórczości można się doszukać inspiracji sztuką amerykańskiego samouka i outsidera Henry'ego Dragera, malarza nierealistycznych historii przydarzających się poza czasem historycznym, kreatora całkowicie własnego świata.
olej na płótnie, 13 x 18 cm,
sygn. tył 'Tomasz Kowalski | 2006'
Ukończył studia na wydziale malarstwa krakowskiej AS P (2004–2009). Jest członkiem efemerycznych formacji muzycznych Anna Dymna Ensemble i Masters of the Universe. Mieszka i pracuje w Berlinie i Krakowie. Zadebiutował w 2006 roku w krakowskiej Galerii Nova jeszcze jako student. W tym samym roku indywidualną wystawę zorganizowała artyście galeria Żak-Branicka w Berlinie i dalej kariera tego bardzo utalentowanego malarza potoczyła się już błyskawicznie. Rok później miał za sobą udział w zbiorowych wystawach w Niemczech i we Włoszech, jego malarstwo zwróciło uwagę krytyków sztuki i znalazł się wśród grona znakomitych artystów reprezentowanych przez prestiżową galerię berlińską carliergebauer. Malowane przez Kowalskiego postacie przypominają manekiny, melancholijne figury często znajdujące się w niebezpieczeństwie, opresji, co doskonale ewokuje klimat trudnego do sprecyzowania zagrożenia. W jego twórczości można się doszukać inspiracji sztuką amerykańskiego samouka i outsidera Henry'ego Dragera, malarza nierealistycznych historii przydarzających się poza czasem historycznym, kreatora całkowicie własnego świata.