Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, Wydział Malarstwa. Malarz, grafik komputerowy, performer, twórca obiektów, instalacji i animacji. Wieloletni wykładowca w Instytucie Sztuk Pięknych Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. W dorobku: 19 wystaw indywidualnych (w Polsce, Szwecji, Niemczech) i ponad 100 zbiorowych. Nagradzany m.in. na VII. Festiwalu Sztuk Pięknych w Warszawie (1980) i XV. Grand Prix of Monaco Competition (1982). Członek International Japan Artist Society. W swojej twórczości zajmuje się analizą zmiany znaczenia znaku malarskiego i przekazu artystycznego w zależności od kontekstu i przyjętego systemu wizualizacji (cykle „Stałe fragmenty gry" i „Znaki nieszczególne"). Autor cyklu akcji malarskich „Ars non consumata" kontestujących komercjalizację sztuki i „Każdy może" z aktywnym udziałem publiczności. Autor działań m.in. „Dwoje" (Festiwal „Piękne kłamstwa") i „Dwoje II" (Galeria Domu Plenerowego ASP w Krakowie, Zakopane).
Autor obiektów mobilnych takich, jak „(Nie)skończoność" i „Iluminator".

66
Wojciech WIERZBICKI

Bez tytułu, 2000

tusz, papier, 15 x 18 cm, nieoprawiona

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, Wydział Malarstwa. Malarz, grafik komputerowy, performer, twórca obiektów, instalacji i animacji. Wieloletni wykładowca w Instytucie Sztuk Pięknych Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. W dorobku: 19 wystaw indywidualnych (w Polsce, Szwecji, Niemczech) i ponad 100 zbiorowych. Nagradzany m.in. na VII. Festiwalu Sztuk Pięknych w Warszawie (1980) i XV. Grand Prix of Monaco Competition (1982). Członek International Japan Artist Society. W swojej twórczości zajmuje się analizą zmiany znaczenia znaku malarskiego i przekazu artystycznego w zależności od kontekstu i przyjętego systemu wizualizacji (cykle „Stałe fragmenty gry" i „Znaki nieszczególne"). Autor cyklu akcji malarskich „Ars non consumata" kontestujących komercjalizację sztuki i „Każdy może" z aktywnym udziałem publiczności. Autor działań m.in. „Dwoje" (Festiwal „Piękne kłamstwa") i „Dwoje II" (Galeria Domu Plenerowego ASP w Krakowie, Zakopane).
Autor obiektów mobilnych takich, jak „(Nie)skończoność" i „Iluminator".