Gabriel (1920-2010) i Hanna (ur. 1926) Rechowiczowie - małżeństwo artystów, ich abstrakcyjne kompozycje zdobiły najważniejsze obiekty architektury powojennego modernizmu w Warszawie: Dom Chłopa, Supersam, pawilon basenów Legii; w 1962 Rechowicz wspólnie z Edwardem Krasińskim opracował i wykonał wystrój baru Frykas w Warszawie.
Wstąpiliśmy do Krakowa [...] a tam mieszkał Edek [...]. Mówi: `No to ja wam pokażę Kraków’. I pokazał nam tak, że w życiu tego nie zapomnę. To było na początku lat 50. [...] A potem już w Warszawie pukanie do drzwi. Stoi Edek i mówi, że przyjechał spotkać się z jakąś dziewczyną i czy może przenocować. Ona się nie zjawiła, a on siedem lat mieszkał z nami w suterenie.
Rechowiczowie [wywiad z Hanną Rechowicz], M. Cegielski, A. Zakrzewska, Gazeta Wyborcza, Wysokie Obcasy, 31 V 2010
"Z lat 50. zachowały się nieliczne rysunki, rozdawał je bowiem hojnie, dziś znajdują się u przyjaciół, znajomych, a także gospodarzy miejsc, w których mieszkał. Te znane przedstawiają kobiety o przenikliwym spojrzeniu i jakby naelektryzowanych włosach. Malował sylwetki aktów kobiecych na ciemnym tle, zafascynowany był surrealizmem."
J. Ładnowska Edward Krasiński- pomiędzy przestrzenią, pamięcią a czasem, w: Edward Krasiński, Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, Warszawa 1998, s. 7.
ołówek, gwasz, akwarela, papier
100 x 70 cm
Obraz pochodzi z kolekcji Hanny i Gabriela Rechowiczów.
Gabriel (1920-2010) i Hanna (ur. 1926) Rechowiczowie - małżeństwo artystów, ich abstrakcyjne kompozycje zdobiły najważniejsze obiekty architektury powojennego modernizmu w Warszawie: Dom Chłopa, Supersam, pawilon basenów Legii; w 1962 Rechowicz wspólnie z Edwardem Krasińskim opracował i wykonał wystrój baru Frykas w Warszawie.
Wstąpiliśmy do Krakowa [...] a tam mieszkał Edek [...]. Mówi: `No to ja wam pokażę Kraków’. I pokazał nam tak, że w życiu tego nie zapomnę. To było na początku lat 50. [...] A potem już w Warszawie pukanie do drzwi. Stoi Edek i mówi, że przyjechał spotkać się z jakąś dziewczyną i czy może przenocować. Ona się nie zjawiła, a on siedem lat mieszkał z nami w suterenie.
Rechowiczowie [wywiad z Hanną Rechowicz], M. Cegielski, A. Zakrzewska, Gazeta Wyborcza, Wysokie Obcasy, 31 V 2010
"Z lat 50. zachowały się nieliczne rysunki, rozdawał je bowiem hojnie, dziś znajdują się u przyjaciół, znajomych, a także gospodarzy miejsc, w których mieszkał. Te znane przedstawiają kobiety o przenikliwym spojrzeniu i jakby naelektryzowanych włosach. Malował sylwetki aktów kobiecych na ciemnym tle, zafascynowany był surrealizmem."
J. Ładnowska Edward Krasiński- pomiędzy przestrzenią, pamięcią a czasem, w: Edward Krasiński, Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, Warszawa 1998, s. 7.