WYSTAWIANA:
- Sleepless in Warsaw, Galeria lokal_30 w A.I.R. Gallery, Nowy Jork 6.08 – 4.09.2022
- Take My Eyes, Galeria Lokal_30, Warszawa, 2022


Cykl fotografii Doroty Niezaleskiej zrealizowany w 1991 roku wysuwa na pierwszy plan relację dominacji i podporządkowania, władzy i uległości między sprawcą a ofiarą. Według artystki, jej intencją było ukazanie zależności ciężarnej suki od mężczyzny, jego prymatu i kontroli nad „podrzędnym bytem” jako metafory statusu patriarchatu w relacjach prywatnych, społecznych i politycznych. Autorskim komentarzem do przedstawionej sytuacji jest kaganiec na męskie genitalia zawieszony na skórzanym pasku na przykład podczas wystawy Take My Eyes zrealizowanej w warszawskiej galerii Lokal_30 a dotyczącej problematyki przemocy ze względu na płeć. Fotografie z tego cyklu znajdują się w zbiorach m.in. Instytutu Sztuki Wyspa oraz Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w Gdańsku i Galeria Arsenał w Białystoku.

64
Dorota NIEZNALSKA (ur. 1973)

Bez tytułu, 1999

fotografia barwna, dibond, plexi; 59,5 x 89,5 cm;
na odwrocie drukowana nalepka autorska z odręcznym podpisem artystki: Dorota Nieznalska / untitled, 1999 / edition: 1AP / 3 + 2AP / D. Nieznalska;
wydruk autorski, nakład: 3 + 2 AP.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

WYSTAWIANA:
- Sleepless in Warsaw, Galeria lokal_30 w A.I.R. Gallery, Nowy Jork 6.08 – 4.09.2022
- Take My Eyes, Galeria Lokal_30, Warszawa, 2022


Cykl fotografii Doroty Niezaleskiej zrealizowany w 1991 roku wysuwa na pierwszy plan relację dominacji i podporządkowania, władzy i uległości między sprawcą a ofiarą. Według artystki, jej intencją było ukazanie zależności ciężarnej suki od mężczyzny, jego prymatu i kontroli nad „podrzędnym bytem” jako metafory statusu patriarchatu w relacjach prywatnych, społecznych i politycznych. Autorskim komentarzem do przedstawionej sytuacji jest kaganiec na męskie genitalia zawieszony na skórzanym pasku na przykład podczas wystawy Take My Eyes zrealizowanej w warszawskiej galerii Lokal_30 a dotyczącej problematyki przemocy ze względu na płeć. Fotografie z tego cyklu znajdują się w zbiorach m.in. Instytutu Sztuki Wyspa oraz Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w Gdańsku i Galeria Arsenał w Białystoku.