Decyzja na czerń i biel jest taka, bo te kolory są najbardziej dosadne, najmocniejsze. Zapamiętałem, co mówił profesor Owidzki o Hiszpanach, którzy uważają, że najbardziej dramatycznym widokiem jest czarny ptak na białym śniegu. Wprowadzenie dodatkowego koloru to dla mnie decyzja wymagająca specjalnego uzasadnienia. Kolory w moich obrazach oczywiście są, ale odkrywa się je w miarę uważnego oglądania...
fragment rozmowy Agnieszki Morawińskiej z Tomaszem Tatarczykiem w:
Tomasz Tatarczyk Malarstwo, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2004, s. 45

44
Tomasz TATARCZYK (1947-2010)

BEZ TYTUŁU, 1998

akryl, karton
70 x 100 cm
sygn. oł. p.d.: TOMASZ TATARCZYK 1998

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Decyzja na czerń i biel jest taka, bo te kolory są najbardziej dosadne, najmocniejsze. Zapamiętałem, co mówił profesor Owidzki o Hiszpanach, którzy uważają, że najbardziej dramatycznym widokiem jest czarny ptak na białym śniegu. Wprowadzenie dodatkowego koloru to dla mnie decyzja wymagająca specjalnego uzasadnienia. Kolory w moich obrazach oczywiście są, ale odkrywa się je w miarę uważnego oglądania...
fragment rozmowy Agnieszki Morawińskiej z Tomaszem Tatarczykiem w:
Tomasz Tatarczyk Malarstwo, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2004, s. 45