„(...) prace rysunkowe i malarskie zbudowane zostały w oparciu o „złotą liczbę” [fi] (wynoszącą 1,61803…), która wynika z harmonicznego podziału i stosunku długości odcinków, znanego i stosowanego w starożytności, a w matematyce opisanego tzw. ciągiem liczb Fibonacciego na przełomie XII i XIII w. „Złoty podział” (łac. sectio aurea) określony na podstawie „boskiej proporcji”, jest uważany również za symboliczny kod budowania natury. Jego wartości możemy odczytać np. w budowie roślin, spiralnej formie muszli czy też w proporcjach budowy ludzkiego ciała i zwierząt. Gwarantuje wyważoną harmonię, odbieraną przez człowieka w kategoriach równowagi, piękna czy wręcz doskonałości (...)”.
Jolanta Studzińska
[za: tekstem towarzyszącym wystawie Wandy Gołkowskiej Fi, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała, 2020.]
akryl, płyta; 80 x 80 x 8 cm (każdy z elementów);
na odwrocie papierowe nalepki z napisem: Gołkowska Wanda i numer 1,3 i 2 wraz z instrukcja powieszenia.
„(...) prace rysunkowe i malarskie zbudowane zostały w oparciu o „złotą liczbę” [fi] (wynoszącą 1,61803…), która wynika z harmonicznego podziału i stosunku długości odcinków, znanego i stosowanego w starożytności, a w matematyce opisanego tzw. ciągiem liczb Fibonacciego na przełomie XII i XIII w. „Złoty podział” (łac. sectio aurea) określony na podstawie „boskiej proporcji”, jest uważany również za symboliczny kod budowania natury. Jego wartości możemy odczytać np. w budowie roślin, spiralnej formie muszli czy też w proporcjach budowy ludzkiego ciała i zwierząt. Gwarantuje wyważoną harmonię, odbieraną przez człowieka w kategoriach równowagi, piękna czy wręcz doskonałości (...)”.
Jolanta Studzińska
[za: tekstem towarzyszącym wystawie Wandy Gołkowskiej Fi, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała, 2020.]