„(...) prace rysunkowe i malarskie zbudowane zostały w oparciu o „złotą liczbę” [fi] (wynoszącą 1,61803…), która wynika z harmonicznego podziału i stosunku długości odcinków, znanego i stosowanego w starożytności, a w matematyce opisanego tzw. ciągiem liczb Fibonacciego na przełomie XII i XIII w. „Złoty podział” (łac. sectio aurea) określony na podstawie „boskiej proporcji”, jest uważany również za symboliczny kod budowania natury. Jego wartości możemy odczytać np. w budowie roślin, spiralnej formie muszli czy też w proporcjach budowy ludzkiego ciała i zwierząt. Gwarantuje wyważoną harmonię, odbieraną przez człowieka w kategoriach równowagi, piękna czy wręcz doskonałości (...)”.

Jolanta Studzińska

[za: tekstem towarzyszącym wystawie Wandy Gołkowskiej Fi, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała, 2020.]

307
Wanda GOŁKOWSKA (1925 - 2013)

Bez tytułu, 1995 - tryptyk

akryl, płyta; 80 x 80 x 8 cm (każdy z elementów);
na odwrocie papierowe nalepki z napisem: Gołkowska Wanda i numer 1,3 i 2 wraz z instrukcja powieszenia.

Zobacz katalog

REMPEX

Silent Selling - Wystawa połączona ze sprzedażą

22.01.2025

19:00

Cena wywoławcza:
Estymacja: 125 000 - 160 000 zł
Zaloguj się, aby wysłać zgłoszenie

„(...) prace rysunkowe i malarskie zbudowane zostały w oparciu o „złotą liczbę” [fi] (wynoszącą 1,61803…), która wynika z harmonicznego podziału i stosunku długości odcinków, znanego i stosowanego w starożytności, a w matematyce opisanego tzw. ciągiem liczb Fibonacciego na przełomie XII i XIII w. „Złoty podział” (łac. sectio aurea) określony na podstawie „boskiej proporcji”, jest uważany również za symboliczny kod budowania natury. Jego wartości możemy odczytać np. w budowie roślin, spiralnej formie muszli czy też w proporcjach budowy ludzkiego ciała i zwierząt. Gwarantuje wyważoną harmonię, odbieraną przez człowieka w kategoriach równowagi, piękna czy wręcz doskonałości (...)”.

Jolanta Studzińska

[za: tekstem towarzyszącym wystawie Wandy Gołkowskiej Fi, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała, 2020.]