Pochodzenie:
– Obraz został zakupiony bezpośrednio od artysty przez Piotra Dmochowskiego.
– Od 2010 roku w kolekcji prywatnej.
Szereg motywów, powtarzanych i przetwarzanych, pojawia się w malarstwie Zdzisława Beksińskiego. Nie wynika to jednak z chęci przekazania symbolicznych komunikatów, lecz z fascynacji ich ‘uniwersalnością’. Skupienie się na postaci ludzkiej, zwłaszcza głowie i twarzy, było punktem wyjścia do wielu kompozycji i stanowiło źródło poszukiwań oraz improwizacji. Często ta fascynacja prowadziła do stworzenia wyimaginowanych, antropomorficznych postaci.
olej, płyta pilśniowa
92 x 88 cm
sygn. na odwr.: BEKSIŃSKI 94, obok cyfra: 4
p.g. pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę
Do obrazu dołączony certyfikat autentyczności wystawiony przez Piotra Dmochowskiego.
Pochodzenie:
– Obraz został zakupiony bezpośrednio od artysty przez Piotra Dmochowskiego.
– Od 2010 roku w kolekcji prywatnej.
Szereg motywów, powtarzanych i przetwarzanych, pojawia się w malarstwie Zdzisława Beksińskiego. Nie wynika to jednak z chęci przekazania symbolicznych komunikatów, lecz z fascynacji ich ‘uniwersalnością’. Skupienie się na postaci ludzkiej, zwłaszcza głowie i twarzy, było punktem wyjścia do wielu kompozycji i stanowiło źródło poszukiwań oraz improwizacji. Często ta fascynacja prowadziła do stworzenia wyimaginowanych, antropomorficznych postaci.