W grudniu 1991 Tarasewicz przebywał w Izraelu - w Tel Avivie i Jerozolimie, gdzie namalował serię 8 obrazów w pastelowych stonowanych kolorach. Pojawiły się nieobecne dotąd - błękit, oranż oraz ostre kontrastowanie płaszczyzn kolorów.
Na zdjęciu z jerozolimskiej pracowni artysty, reprodukowanym w monografii: Jola Gola, Leon Tarasewicz, Warszawa 2007, s. 73 widoczny jest pierwowzór oferowanego obrazu w mniejszym formacie 61 x 101,5 cm.
Po powrocie do Polski artysta kontynuował malowanie obrazów w stylu "jerozolimskich”. Powtórzył niektóre
z namalowanych i pozostawionych tam obrazów na wielkoformatowych płótnach. Część z nich została pokazana jeszcze w tym roku w Konsthall w Malmö - wśród nich wg dokumentacji fotograficznej wystawy był oferowany obraz. Katalog tej wystawy: Leon Tarasewicz, [wstęp] Sune Nordgren, ed. by Gert Fors, Sune Nordgren, Malmö Konsthall 1992, bez spisu prac.
olej, płótno
130 x 190 cm
sygn. na odwrocie w l.g. części płótna - l.: LEON TARASEWICZ [niżej numery i stemple wywozowe], śr.g.: WALIŁY 2 | 16.040 GRÓDEK | POLAND, p.: 1992
W grudniu 1991 Tarasewicz przebywał w Izraelu - w Tel Avivie i Jerozolimie, gdzie namalował serię 8 obrazów w pastelowych stonowanych kolorach. Pojawiły się nieobecne dotąd - błękit, oranż oraz ostre kontrastowanie płaszczyzn kolorów.
Na zdjęciu z jerozolimskiej pracowni artysty, reprodukowanym w monografii: Jola Gola, Leon Tarasewicz, Warszawa 2007, s. 73 widoczny jest pierwowzór oferowanego obrazu w mniejszym formacie 61 x 101,5 cm.
Po powrocie do Polski artysta kontynuował malowanie obrazów w stylu "jerozolimskich”. Powtórzył niektóre
z namalowanych i pozostawionych tam obrazów na wielkoformatowych płótnach. Część z nich została pokazana jeszcze w tym roku w Konsthall w Malmö - wśród nich wg dokumentacji fotograficznej wystawy był oferowany obraz. Katalog tej wystawy: Leon Tarasewicz, [wstęp] Sune Nordgren, ed. by Gert Fors, Sune Nordgren, Malmö Konsthall 1992, bez spisu prac.