"Okres fantastyczny" [1967-1983] przyniósł Beksińskiemu sławę i wydawało się, że artysta pozostanie mu wierny. A jednak już na początku lat osiemdziesiątych stopniowo zarzucał tę przestrzenną, pejzażową najczęściej wizyjność, ograniczając motyw do jednej lub kilku postaci, umieszczonych najczęściej na nieokreślonym tle. Obraz stał się znacznie bardziej syntetyczny i już nie to "fotografowanie snu czy marzenia" było najważniejsze, ale właśnie malarstwo.
Wiesław Banach, Zdzisław Beksiński, Wydawnictwo Bosz, Olszanica 1999, s. 17
akryl, płyta pilśniowa
91,5 x 87,5 cm (w świetle oprawy)
sygn. na odwrocie na płycie: BEKSIŃSKI | 1992
w prawym górnym rogu: N [w kółku]
"Okres fantastyczny" [1967-1983] przyniósł Beksińskiemu sławę i wydawało się, że artysta pozostanie mu wierny. A jednak już na początku lat osiemdziesiątych stopniowo zarzucał tę przestrzenną, pejzażową najczęściej wizyjność, ograniczając motyw do jednej lub kilku postaci, umieszczonych najczęściej na nieokreślonym tle. Obraz stał się znacznie bardziej syntetyczny i już nie to "fotografowanie snu czy marzenia" było najważniejsze, ale właśnie malarstwo.
Wiesław Banach, Zdzisław Beksiński, Wydawnictwo Bosz, Olszanica 1999, s. 17