Po warszawskiej ASP pracował jako... dyplomata i dziennikarz. Do malarstwa na poważnie wrócił dopiero po czterdziestce. Dzięki jego staraniom sprowadzone zostały do Polski wawelskie arrasy, znajdujące się wówczas w Quebec.
Deformacja i groteska były głównym narzędziem snucia opowieści o świecie, człowieku i zwierzętach, a zwłaszcza ich dzikich emocjach i instynktach. Chyba najbardziej interesujący w twórczości Markowskiego jest groteskowy i wyraźny kontrast istniejący dziś między coraz szybciej rosnącym rozwojem technologicznym a niezmiennością prymitywnych i elementarnych ludzkich pasji i instynktów.

24
Eugeniusz MARKOWSKI (1912 Warszawa - 2007 Warszawa)

Bez tytułu, 1985

olej, płótno, 100 x 130 cm
sygn. l.d.

* droit de suite

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Po warszawskiej ASP pracował jako... dyplomata i dziennikarz. Do malarstwa na poważnie wrócił dopiero po czterdziestce. Dzięki jego staraniom sprowadzone zostały do Polski wawelskie arrasy, znajdujące się wówczas w Quebec.
Deformacja i groteska były głównym narzędziem snucia opowieści o świecie, człowieku i zwierzętach, a zwłaszcza ich dzikich emocjach i instynktach. Chyba najbardziej interesujący w twórczości Markowskiego jest groteskowy i wyraźny kontrast istniejący dziś między coraz szybciej rosnącym rozwojem technologicznym a niezmiennością prymitywnych i elementarnych ludzkich pasji i instynktów.