Pochodzenie:
– Kolekcja prywatna, Mediolan.
– Galeria Foksal, Warszawa, lata 80. XX w.

Z początkiem lat 80. powstały charakterystyczne dla Szewczyka prace ze strużyn kredek, później łupin pistacji i obiekty przestrzenne „zapisywane“ lanym ołowiem: stare księgi czy drewniane stelle, ustawiane na podłodze na postumentach usypanych z soli. (...) Prace Szewczyka są nie tylko zakorzenione w tradycji kulturowej i bogate w symboliczne odniesienia, ale przede wszystkim bogate w sensualne znaczenia użytych materiałów (dąb, ołów, wosk, sól). Wieloznaczność tych prac zbliża je do założonego przez artystę ideału dzieła sztuki nie jako artystycznej kreacji, lecz „lustra, w którym odbija się świat“.
Krzysztof Morcinek, kurator wystawy w Galerii Bielskiej BWA, X 2022

105
Andrzej SZEWCZYK (Katowice 1950 - Cieszyn 2001)

BEZ TYTUŁU, 1984

ścinki kredek, papier beżowy
36 x 28 cm
sygn. oł. na odwr. g.: Andrzej Szewczyk | wiosną 1984

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Pochodzenie:
– Kolekcja prywatna, Mediolan.
– Galeria Foksal, Warszawa, lata 80. XX w.

Z początkiem lat 80. powstały charakterystyczne dla Szewczyka prace ze strużyn kredek, później łupin pistacji i obiekty przestrzenne „zapisywane“ lanym ołowiem: stare księgi czy drewniane stelle, ustawiane na podłodze na postumentach usypanych z soli. (...) Prace Szewczyka są nie tylko zakorzenione w tradycji kulturowej i bogate w symboliczne odniesienia, ale przede wszystkim bogate w sensualne znaczenia użytych materiałów (dąb, ołów, wosk, sól). Wieloznaczność tych prac zbliża je do założonego przez artystę ideału dzieła sztuki nie jako artystycznej kreacji, lecz „lustra, w którym odbija się świat“.
Krzysztof Morcinek, kurator wystawy w Galerii Bielskiej BWA, X 2022