W całej twórczości Jarosława Modzelwskiego napotykamy na odniesienia do innych artystów, jak Wróblewski czy Malewicz. Okazuje się, że taki inspirujący dialog z cudzą sztuką artysta nawiązał już bardzo wcześnie. Prezentowany collage pochodzi z 1980 roku i jest niebywale zręczną grą z jednym z najwspanialszych płócien Thomasa Gainsborough. Niebieski chłopiec w wydaniu Modzelewskiego ożywa ustawiając się do kolejnego portretu w ramie do obrazu.
Urodzony w 1955 roku w Warszawie. W latach 1975-80 studiował malarstwo na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych pod kierunkiem prof. Stefana Gierowskiego. Od 1985 roku pracuje jako pedagog na macierzystej uczelni. W 1982 wraz z kolegami z uczelni: Ryszardem Grzybem, Pawłem Kowalewskim, Włodzimierzem Pawlakiem, Markiem Sobczykiem, Ryszardem Woźniakiem założył grupę artystyczną o nazwie Gruppa. W ramach działalności w grupie współredagował fanzin "Oj dobrze już" cyklicznie wydawany od 1984 roku. Malarstwo Modzelewskiego na tle kolegów z kolektywu wyróżniało się zachowawczym stylem. Pośród niezwykle ekspresyjnego i silnego malarstwa reszty Gruppy twórczość Modzelewskiego cechowała oszczędność środków malarskich, stonowana paleta barwna, dekoracyjność, szeroki plan malarski. Także po rozpadzie Gruppy kolejne cykle tworzone przez Modzelewskiego potwierdzały konsekwencję jego stylu.
kolaż, 43x33 cm
Estymacja: 3100 - 3900 zł
W całej twórczości Jarosława Modzelwskiego napotykamy na odniesienia do innych artystów, jak Wróblewski czy Malewicz. Okazuje się, że taki inspirujący dialog z cudzą sztuką artysta nawiązał już bardzo wcześnie. Prezentowany collage pochodzi z 1980 roku i jest niebywale zręczną grą z jednym z najwspanialszych płócien Thomasa Gainsborough. Niebieski chłopiec w wydaniu Modzelewskiego ożywa ustawiając się do kolejnego portretu w ramie do obrazu.
Urodzony w 1955 roku w Warszawie. W latach 1975-80 studiował malarstwo na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych pod kierunkiem prof. Stefana Gierowskiego. Od 1985 roku pracuje jako pedagog na macierzystej uczelni. W 1982 wraz z kolegami z uczelni: Ryszardem Grzybem, Pawłem Kowalewskim, Włodzimierzem Pawlakiem, Markiem Sobczykiem, Ryszardem Woźniakiem założył grupę artystyczną o nazwie Gruppa. W ramach działalności w grupie współredagował fanzin "Oj dobrze już" cyklicznie wydawany od 1984 roku. Malarstwo Modzelewskiego na tle kolegów z kolektywu wyróżniało się zachowawczym stylem. Pośród niezwykle ekspresyjnego i silnego malarstwa reszty Gruppy twórczość Modzelewskiego cechowała oszczędność środków malarskich, stonowana paleta barwna, dekoracyjność, szeroki plan malarski. Także po rozpadzie Gruppy kolejne cykle tworzone przez Modzelewskiego potwierdzały konsekwencję jego stylu.