Praca jest przykładem na formalne eksperymenty artysty, który eksplorował przeróżne techniki fotograficzne. Przedstawiony montaż dwóch prac jest zestawieniem analogowego fotomontażu zdjęcia kibiców podczas meczu, których artysta zmultiplikował układając ich w kształt wzgórza oraz rzeczywistego pejzażu uchwyconego w podczas podróży do Sztokholmu.
Praca pokazywana na wystawie Marek Gardulski – prace z lat 1974–1979, Galeria ZPAF, Kraków (1991).

MAREK GARDULSKI (1952)
Głównym tematem twórczości artysty od połowy lat 70. do chwili obecnej jest autoportret.
Na początku lat 90., zestawem Solvay zwrócił się także ku dokumentalnej fotografii przestrzeni industrialnej. Członek ZPAF. Stypendysta USIA, współpracował z The International Polaroid Collection (Photokina 1990 – Selection 5). Ważniejsze wystawy zbiorowe z ostatnich lat: Autoportrety, Galeria Grodzka BWA, Lublin (2000); Wokół dekady – Fotografia polska lat 90., Muzeum Sztuki, Łódź (2002); Ja – Inni. Auto – portret fotografii, Galeria Sztuki BWA, Jelenia Góra (2004); Don Kichot – Współczesna próba interpretacji, Muzeum Narodowe, Kraków (2005); XX wiek w fotografii polskiej z kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi, The Shoto Museum of Art, Tokio (2006); Polska fotografia w XX w., Stara Galeria ZPAF, Warszawa (2007); Marzyciele i świadkowie. Fotografia polska XX w., Miesiąc Fotografii, Kraków (2008). Prace w zbiorach, m.in.: Bibliotheque Nationale w Paryżu, Museum of Modern Art w Nowym Jorku, Muzeum Narodowego we Wrocławiu, Muzeum Sztuki w Łodzi, Muzeum Historycznego Miasta Krakowa.

09
Marek GARDULSKI (ur. 1952)

Bez tytułu, 1977

dwie odbitki żelatynowo-srebrowe 18 x 13 cm, zamontowane na karton 50 x 40 cm
sygn., dat.: „neg. Stadion 1970 / mont. 77; neg. Stockholm 1975” na odwrociu,
sygn. i dat. na przodzie
edycja: 1 + 1 a.p.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Praca jest przykładem na formalne eksperymenty artysty, który eksplorował przeróżne techniki fotograficzne. Przedstawiony montaż dwóch prac jest zestawieniem analogowego fotomontażu zdjęcia kibiców podczas meczu, których artysta zmultiplikował układając ich w kształt wzgórza oraz rzeczywistego pejzażu uchwyconego w podczas podróży do Sztokholmu.
Praca pokazywana na wystawie Marek Gardulski – prace z lat 1974–1979, Galeria ZPAF, Kraków (1991).

MAREK GARDULSKI (1952)
Głównym tematem twórczości artysty od połowy lat 70. do chwili obecnej jest autoportret.
Na początku lat 90., zestawem Solvay zwrócił się także ku dokumentalnej fotografii przestrzeni industrialnej. Członek ZPAF. Stypendysta USIA, współpracował z The International Polaroid Collection (Photokina 1990 – Selection 5). Ważniejsze wystawy zbiorowe z ostatnich lat: Autoportrety, Galeria Grodzka BWA, Lublin (2000); Wokół dekady – Fotografia polska lat 90., Muzeum Sztuki, Łódź (2002); Ja – Inni. Auto – portret fotografii, Galeria Sztuki BWA, Jelenia Góra (2004); Don Kichot – Współczesna próba interpretacji, Muzeum Narodowe, Kraków (2005); XX wiek w fotografii polskiej z kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi, The Shoto Museum of Art, Tokio (2006); Polska fotografia w XX w., Stara Galeria ZPAF, Warszawa (2007); Marzyciele i świadkowie. Fotografia polska XX w., Miesiąc Fotografii, Kraków (2008). Prace w zbiorach, m.in.: Bibliotheque Nationale w Paryżu, Museum of Modern Art w Nowym Jorku, Muzeum Narodowego we Wrocławiu, Muzeum Sztuki w Łodzi, Muzeum Historycznego Miasta Krakowa.