Siostry - bliźniaczki, ukończyły studia w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie u prof. Eugeniusza Eibischa. Alicja Wahl studiowała dodatkowo ceramikę u prof. Wandy Golakowskiej. Ich pierwsza wspólna wystawa odbyła się w 1961 roku w Galerii Krzywe Koło. Wspólnie wystawiały w Polsce i za granicą, m.in. we Francji, Niemczech, Stanach Zjednoczonych. Zajmowały się malarstwem, rysunkiem i ceramiką. Projektowały oprócz tego scenografię (zwłaszcza do spektakli telewizyjnych) i kostiumy. W 1979r. otworzyły galerię – Galeria A.B.Wahl specjalizowała się głównie w sztuce wywodzącej się z tradycji surrealizmu. Obie siostry stanowiły ważne osobowości świata artystycznego Warszawy lat 60. i 70. „Bożena i Alicja Wahl to niewątpliwie jedne z najbardziej utalentowanych i oryginalnych rysowniczek w polskiej sztuce powojennej. Przy zastosowaniu najprostszych środków: piórka, tuszu, ołówka czy długopisu, stworzyły tysiące autoportretów, składających się na dziwne uniwersum, które jest przepełnione, choć wypełnione tylko nimi dwiema”(Szum 12.11.2021). Ich sztuka stanowi również rzadki przykład ściśle zespolonego i przenikającego się nawzajem duetu artystycznego, wspólnego wystawiania i prowadzenia galerii, a przez pewien czas również wspólnego podpisywania prac. Tę wspólnotę ujawniają rysowane tuszem i piórkiem, wyłaniające się z białego tła amorficzne, podwójne figury, splecione ze sobą w dziwnej zależności.
tusz/papier fotograficzny, 49,5 x 40 cm
sygnowany oł.p.d.: BWahl
Siostry - bliźniaczki, ukończyły studia w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie u prof. Eugeniusza Eibischa. Alicja Wahl studiowała dodatkowo ceramikę u prof. Wandy Golakowskiej. Ich pierwsza wspólna wystawa odbyła się w 1961 roku w Galerii Krzywe Koło. Wspólnie wystawiały w Polsce i za granicą, m.in. we Francji, Niemczech, Stanach Zjednoczonych. Zajmowały się malarstwem, rysunkiem i ceramiką. Projektowały oprócz tego scenografię (zwłaszcza do spektakli telewizyjnych) i kostiumy. W 1979r. otworzyły galerię – Galeria A.B.Wahl specjalizowała się głównie w sztuce wywodzącej się z tradycji surrealizmu. Obie siostry stanowiły ważne osobowości świata artystycznego Warszawy lat 60. i 70. „Bożena i Alicja Wahl to niewątpliwie jedne z najbardziej utalentowanych i oryginalnych rysowniczek w polskiej sztuce powojennej. Przy zastosowaniu najprostszych środków: piórka, tuszu, ołówka czy długopisu, stworzyły tysiące autoportretów, składających się na dziwne uniwersum, które jest przepełnione, choć wypełnione tylko nimi dwiema”(Szum 12.11.2021). Ich sztuka stanowi również rzadki przykład ściśle zespolonego i przenikającego się nawzajem duetu artystycznego, wspólnego wystawiania i prowadzenia galerii, a przez pewien czas również wspólnego podpisywania prac. Tę wspólnotę ujawniają rysowane tuszem i piórkiem, wyłaniające się z białego tła amorficzne, podwójne figury, splecione ze sobą w dziwnej zależności.