Studiował na Politechnice i w ASP w Warszawie. W 1965 r. powstały pierwsze obrazy z serii "Próby wizualnej prezentacji rozkładów statystycznych", gdzie użył jako podstawowej jednostki struktury czarny i biały kwadrat, a ich układ wynika. z przypadku. W 1966 r. otrzymał nagrodę na Sympozjum Artystów i Naukowców w Puławach. W latach 1967 - 77 tworzy. scenografie m. in. w Teatrze Polskim w Warszawie. Od 1976 r. rozpoczął działalność w "Salonach Gry", do których wprowadza. przypadkowych uczestników. Po 1980 r. powstały formy przestrzenne - tzw. geometria w stanie na pięcia. Ważniejsze realizacje przestrzenne to: Goriucken 1976 r., projekt dla Hamburga z 1980 r., udział w Kunststrasse Rhon w 1986 r. Miał ok. 50 wystaw indywidualnych; ważniejsze wystawy zbiorowe to: Biennale w Sao Paulo (1969 r.), Biennale Konstruktywizmu w Norymberdze (1969 i 1971 r.)

47
Ryszard WINIARSKI (1936 Lwów - 2006 Warszawa)

Bez tytułu, 1966 r.

akryl, olej, ołówek/płótno, 102 x 51,5 cm
sygnowany i datowany na blejtramie: `Winiarski 1966`

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Studiował na Politechnice i w ASP w Warszawie. W 1965 r. powstały pierwsze obrazy z serii "Próby wizualnej prezentacji rozkładów statystycznych", gdzie użył jako podstawowej jednostki struktury czarny i biały kwadrat, a ich układ wynika. z przypadku. W 1966 r. otrzymał nagrodę na Sympozjum Artystów i Naukowców w Puławach. W latach 1967 - 77 tworzy. scenografie m. in. w Teatrze Polskim w Warszawie. Od 1976 r. rozpoczął działalność w "Salonach Gry", do których wprowadza. przypadkowych uczestników. Po 1980 r. powstały formy przestrzenne - tzw. geometria w stanie na pięcia. Ważniejsze realizacje przestrzenne to: Goriucken 1976 r., projekt dla Hamburga z 1980 r., udział w Kunststrasse Rhon w 1986 r. Miał ok. 50 wystaw indywidualnych; ważniejsze wystawy zbiorowe to: Biennale w Sao Paulo (1969 r.), Biennale Konstruktywizmu w Norymberdze (1969 i 1971 r.)