Do obrazu dołączony certyfikat autentyczności wystawiony przez Galerię Starmach w Krakowie.

Proweniencja:
– Uppsala Auktionskammare, Szwecja, aukcja 5 XII 2004, poz. 340;
– Galeria Starmach, Kraków (certyfikat).

Gdy artysta znudził się abstrakcją, a powrót do malarskiej iluzji wydawał się niemożliwy – użył podstępu: włączył w obrazy realne materie i przedmioty, ukrył rzeczywistość pod opakowaniem – stąd słynne „ambalaże“. Odtąd robił sztukę ze wszystkiego.
Metafizyka – mawiał – musi mieć swoją fizykę, tą fizyką mogły się stać najpospolitsze odpadki, cała „realność najniższej rangi“: worki, zużyte szmatki, papierki, parasole, prywatne notatki.
Krystyna Czerni, Tadeusz Kantor: malarstwo i teatr, BWA w Bydgoszczy, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie, Bydgoszcz 2002, s. 2.

129
Tadeusz KANTOR (1915 Wielopole Skrzyńskie - 1990 Kraków)

BEZ TYTUŁU, 1966

collage, karton naklejony na płótno
49 x 64 cm
sygn. p.d.: 1966 Kantor

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Do obrazu dołączony certyfikat autentyczności wystawiony przez Galerię Starmach w Krakowie.

Proweniencja:
– Uppsala Auktionskammare, Szwecja, aukcja 5 XII 2004, poz. 340;
– Galeria Starmach, Kraków (certyfikat).

Gdy artysta znudził się abstrakcją, a powrót do malarskiej iluzji wydawał się niemożliwy – użył podstępu: włączył w obrazy realne materie i przedmioty, ukrył rzeczywistość pod opakowaniem – stąd słynne „ambalaże“. Odtąd robił sztukę ze wszystkiego.
Metafizyka – mawiał – musi mieć swoją fizykę, tą fizyką mogły się stać najpospolitsze odpadki, cała „realność najniższej rangi“: worki, zużyte szmatki, papierki, parasole, prywatne notatki.
Krystyna Czerni, Tadeusz Kantor: malarstwo i teatr, BWA w Bydgoszczy, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie, Bydgoszcz 2002, s. 2.