Do obrazu dołączony certyfikat autentyczności wystawiony przez Galerię Starmach w Krakowie.
Proweniencja:
– Uppsala Auktionskammare, Szwecja, aukcja 5 XII 2004, poz. 340.
– Galeria Starmach, Kraków (certyfikat).
Gdy artysta znudził się abstrakcją a powrót do malarskiej iluzji wydawał sie niemożliwy – użył podstępu: włączył w obrazy realne materie i przedmioty, ukrył rzeczywistość pod opakowaniem – stąd słynne „ambalaże“. Odtąd robił sztukę ze wszystkiego. Metafizyka – mawiał – musi mieć swoją fizykę, tą fizyką mogły się stać najpospolitsze odpadki, cała „realność najniższej rangi“: worki, zużyte szmatki, papierki, parasole, prywatne notatki.
Krystyna Czerni, Tadeusz Kantor: malarstwo i teatr, BWA w Bydgoszczy, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie, Bydgoszcz 2002, s. 2
collage, karton naklejony na płótno
49 x 64 cm
sygn. p.d.: 1966 Kantor
Do obrazu dołączony certyfikat autentyczności wystawiony przez Galerię Starmach w Krakowie.
Proweniencja:
– Uppsala Auktionskammare, Szwecja, aukcja 5 XII 2004, poz. 340.
– Galeria Starmach, Kraków (certyfikat).
Gdy artysta znudził się abstrakcją a powrót do malarskiej iluzji wydawał sie niemożliwy – użył podstępu: włączył w obrazy realne materie i przedmioty, ukrył rzeczywistość pod opakowaniem – stąd słynne „ambalaże“. Odtąd robił sztukę ze wszystkiego. Metafizyka – mawiał – musi mieć swoją fizykę, tą fizyką mogły się stać najpospolitsze odpadki, cała „realność najniższej rangi“: worki, zużyte szmatki, papierki, parasole, prywatne notatki.
Krystyna Czerni, Tadeusz Kantor: malarstwo i teatr, BWA w Bydgoszczy, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie, Bydgoszcz 2002, s. 2