Plakacista, malarz i grafik (1929–2000), syn poety Stanisława Młodożeńca, ojciec grafika Piotra i malarza Stanisława.
W latach 1948–1955 studiował w ASP w Warszawie w katedrze grafiki i plakatu u prof. Henryka Tomaszewskiego.
Współtwórca Polskiej Szkoły Plakatu. Projektował grafiki dla różnych wydawnictw, m.in. Czytelnika, Iskier.
Zajmował się też plakatem filmowym i teatralnym.
Tworzył projekty plakatów filmowych (m.in. Dawno temu w Ameryce, Ojciec chrzestny, Gremliny Rozrabiają, Wielki Gatsby),
Cykl „Cyrk” jest uważany za jedno z najwybitniejszych osiągnięć polskiej szkoły plakatu.
Jego prace wyróżniają bogata, żywa kolorystyka, humor i niezwykła klarowność wyrazu.
Jego prace są w kolekcjach m.in.:
- Stedelijk Museum w Amsterdamie,
- Kunstbibliothek w Berlinie,
- Biblioteque Forney w Paryżu,
- Morawskiej Galerii w Brnie,
- Museum of Modern Art w Toyamie,
- Museum of Modern Art w Nowym Jorku.
praca niedatowana
tempera / papier,
wym. 23 x 32 cm
Plakacista, malarz i grafik (1929–2000), syn poety Stanisława Młodożeńca, ojciec grafika Piotra i malarza Stanisława.
W latach 1948–1955 studiował w ASP w Warszawie w katedrze grafiki i plakatu u prof. Henryka Tomaszewskiego.
Współtwórca Polskiej Szkoły Plakatu. Projektował grafiki dla różnych wydawnictw, m.in. Czytelnika, Iskier.
Zajmował się też plakatem filmowym i teatralnym.
Tworzył projekty plakatów filmowych (m.in. Dawno temu w Ameryce, Ojciec chrzestny, Gremliny Rozrabiają, Wielki Gatsby),
Cykl „Cyrk” jest uważany za jedno z najwybitniejszych osiągnięć polskiej szkoły plakatu.
Jego prace wyróżniają bogata, żywa kolorystyka, humor i niezwykła klarowność wyrazu.
Jego prace są w kolekcjach m.in.:
- Stedelijk Museum w Amsterdamie,
- Kunstbibliothek w Berlinie,
- Biblioteque Forney w Paryżu,
- Morawskiej Galerii w Brnie,
- Museum of Modern Art w Toyamie,
- Museum of Modern Art w Nowym Jorku.