Obrazy Małgorzaty Szymankiewicz wpisują się w tradycję malarstwa abstrakcyjnego. Monochromatyczne plamy koloru układają się w dające się zdefiniować kształty albo powstają na pograniczu identyfikacji i abstrakcji. To rodzaj wizualnych zagadek. Obraz jest ciemnym monochromem, jego percepcja odbywa się na granicy widzialności. Z jednej strony poprzez zmysł wzroku obraz prowokuje inny rodzaj poznania, chęć dotyku, który bardziej kojarzy się z wrażliwością, delikatnością, współodczuwaniem. Z drugiej, ciemność lub mrok mają szczególny sens, bo uruchomiają wyobraźnię. W tym wypadku obraz staje się więc także ekranem, na którym mogą ,,wyświetlić” się wszelkie fantazje.

Małgorzata SZYMANKIEWICZ (ur. 1980 w Poznaniu) – malarka, autorka rzeźb, obiektów i murali; absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu; wyróżniona na biennale malarstwa „Bielska Jesień 2007”; stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2008). Wybrane wystawy indywidualne: „REFLECTING VIEW” (Galeria Miejska BWA, Bydgoszcz, 2017), „Strategie gestu” (Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza, Szczecin, 2021), „Perfect Mismatch” (193 Gallery, Paryż, 2022).

32
Małgorzata SZYMANKIEWICZ (ur. 1980)

Bez tytułu 160, 2011

akryl na płótnie, 165 x 165 cm

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Obrazy Małgorzaty Szymankiewicz wpisują się w tradycję malarstwa abstrakcyjnego. Monochromatyczne plamy koloru układają się w dające się zdefiniować kształty albo powstają na pograniczu identyfikacji i abstrakcji. To rodzaj wizualnych zagadek. Obraz jest ciemnym monochromem, jego percepcja odbywa się na granicy widzialności. Z jednej strony poprzez zmysł wzroku obraz prowokuje inny rodzaj poznania, chęć dotyku, który bardziej kojarzy się z wrażliwością, delikatnością, współodczuwaniem. Z drugiej, ciemność lub mrok mają szczególny sens, bo uruchomiają wyobraźnię. W tym wypadku obraz staje się więc także ekranem, na którym mogą ,,wyświetlić” się wszelkie fantazje.

Małgorzata SZYMANKIEWICZ (ur. 1980 w Poznaniu) – malarka, autorka rzeźb, obiektów i murali; absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu; wyróżniona na biennale malarstwa „Bielska Jesień 2007”; stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2008). Wybrane wystawy indywidualne: „REFLECTING VIEW” (Galeria Miejska BWA, Bydgoszcz, 2017), „Strategie gestu” (Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza, Szczecin, 2021), „Perfect Mismatch” (193 Gallery, Paryż, 2022).