Praca z serii zainicjowanej przez artystę w 1964 i kontynuowanej w kolejnych latach w frontalnych, autoportretowych ujęciach cieni własnego ciała. Poprzez seryjne utrwalanie zmieniającej się dynamiki kształtów własnego cienia, twórca dążył do rejestracji ciągłości czasu, mającej wykładnię w jego teorii sztuki permanentnej rozwijanej od początku lat 70. W przeciwieństwie do podstawowego założenia medium fotografii jako "zatrzymania" czasu w nieruchomym kadrze, Lachowicza interesowała możliwość zapisu upływu czasu w rejestracjach zmian fotografowanego motywu. Obserwacje i analizy własnego cienia kontynuował w serii Znaków izomorficznych (1975). Artysta zafascynowany fantomowym zjawiskiem cienia postrzegał w nim odbicie "ciemnej strony człowieka".

Prace z serii Cienie reprodukowane są m.in.: Czas zapamiętany. Mała Galeria 1977-2006, red. Marek Grygiel, wyd. Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 2007; Andrzej Lachowicz. Obserwacje i notacje, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 2008; Teraz! Artyści Galerii Foto-Medium-Art, red. Romuald K. Bochyński, wyd. Mazowieckie Centrum Sztuki Współczesnej "Elektrownia" w Radomiu, Radom 2008; PERMAFO, Muzeum Współczesne Wrocław, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Wrocław 2012.

04
Andrzej LACHOWICZ (1939 Wilno - 2015 Wrocław)

Bez tytułu

1970-1973
Odbitka żelatynowo-srebrowa o wym. 15,2 x 15,2 cm podklejona na kremowej tekturze o wym. 22 x 22 cm; w oprawie (drewniana rama, szkło)
Certfikat autentyczności podpisany przez galerię
Vintage print

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Praca z serii zainicjowanej przez artystę w 1964 i kontynuowanej w kolejnych latach w frontalnych, autoportretowych ujęciach cieni własnego ciała. Poprzez seryjne utrwalanie zmieniającej się dynamiki kształtów własnego cienia, twórca dążył do rejestracji ciągłości czasu, mającej wykładnię w jego teorii sztuki permanentnej rozwijanej od początku lat 70. W przeciwieństwie do podstawowego założenia medium fotografii jako "zatrzymania" czasu w nieruchomym kadrze, Lachowicza interesowała możliwość zapisu upływu czasu w rejestracjach zmian fotografowanego motywu. Obserwacje i analizy własnego cienia kontynuował w serii Znaków izomorficznych (1975). Artysta zafascynowany fantomowym zjawiskiem cienia postrzegał w nim odbicie "ciemnej strony człowieka".

Prace z serii Cienie reprodukowane są m.in.: Czas zapamiętany. Mała Galeria 1977-2006, red. Marek Grygiel, wyd. Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 2007; Andrzej Lachowicz. Obserwacje i notacje, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 2008; Teraz! Artyści Galerii Foto-Medium-Art, red. Romuald K. Bochyński, wyd. Mazowieckie Centrum Sztuki Współczesnej "Elektrownia" w Radomiu, Radom 2008; PERMAFO, Muzeum Współczesne Wrocław, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Wrocław 2012.