Do prezentowanego obrazu nawiązują tematycznie i kompozycyjnie obrazy: Modlitwa Beduina na pustyni (1933), Ucieczka bachmata arabskiego przez pustynię (1942), Uprowadzenie z Seraju (1954). Płótna jego miały swój specyficzny, przyjemny dla oka nastrój, który uzyskiwał m.in. poprzez wprowadzenie do swoich obrazów własnego, całkowicie odmiennego od ojca, pejzażu żółto-ceglastego.
Olej, tektura;
49.8 x 36.8 cm
Sygnowany czarnym olejem p. d.: Jerzy Kossak | 1928.
Do prezentowanego obrazu nawiązują tematycznie i kompozycyjnie obrazy: Modlitwa Beduina na pustyni (1933), Ucieczka bachmata arabskiego przez pustynię (1942), Uprowadzenie z Seraju (1954). Płótna jego miały swój specyficzny, przyjemny dla oka nastrój, który uzyskiwał m.in. poprzez wprowadzenie do swoich obrazów własnego, całkowicie odmiennego od ojca, pejzażu żółto-ceglastego.