Praca prezentowana była w Moderne Galerie rodziny Thannhauser, założonej przez Heinricha Thannhausera w 1909 roku na Theatinerstrasse 7 w Monachium, a następnie prowadzonej przez jego syna - Justina K. Thannhausera (który w 1919 roku otworzył także filię galerii w szwajcarskiej Lucernie). Galeria wystawiała dzieła najważniejszych twórców francuskiego impresjonizmu, postimpresjonizmu oraz włoskiego futuryzmu, jak również niemieckich artystów, w tym skupionych wokół Der Blaue Reiter jak i samego Wasilija Kandińskiego, Franza Marca czy Paula Klee. W latach 30. XX wieku dzieła wystawiane w Moderne Galerie zostały uznane przez nazistów za przykłady sztuki zdegenerowanej, co zmusiło Justina Thannhausera w 1937 roku do zamknięcia galerii i wyjazdu do Paryża, a następnie Nowego Jorku.
olej, płótno; 39 x 55 cm;
sygn. l. d.: Kisling
na odwrocie 4 nalepki:
z odręcznym opisem tuszem: 2311. Kisling / Faisan (bażant);
z MODERNE GALERIE Thannhauser, na Theatinerstrasse 7 z numerem 91;
z nieokreślonej galerii z napisem Kunst Abtlg,
oraz z Madryckiej galerii Celini
Praca prezentowana była w Moderne Galerie rodziny Thannhauser, założonej przez Heinricha Thannhausera w 1909 roku na Theatinerstrasse 7 w Monachium, a następnie prowadzonej przez jego syna - Justina K. Thannhausera (który w 1919 roku otworzył także filię galerii w szwajcarskiej Lucernie). Galeria wystawiała dzieła najważniejszych twórców francuskiego impresjonizmu, postimpresjonizmu oraz włoskiego futuryzmu, jak również niemieckich artystów, w tym skupionych wokół Der Blaue Reiter jak i samego Wasilija Kandińskiego, Franza Marca czy Paula Klee. W latach 30. XX wieku dzieła wystawiane w Moderne Galerie zostały uznane przez nazistów za przykłady sztuki zdegenerowanej, co zmusiło Justina Thannhausera w 1937 roku do zamknięcia galerii i wyjazdu do Paryża, a następnie Nowego Jorku.