Grafika reprodukowana i opisana w: „Paweł Steller. Życie i twórczość (1895-1974)”, Muzeum Historii Katowic, Katowice, 2006,s. 10, il. 79.
W 1937 artysta otrzymał złoty medal w dziedzinie grafiki na międzynarodowej wystawie w Paryżu za trzy drzeworyty z teki „Typy polskie w drzeworycie”: prezentowanego „Bartnik z Wołynia”, „Kobietę z Bojkowszczyzny” i „Poleszuka”. („Paweł Steller. Życie i twórczość (1895-1974)”, Muzeum Historii Katowic, Katowice, 2006, s. 10).
Grafik, malarz, pedagog, związany ze śląskim środowiskiem artystycznym. Studiował we Lwowie, Pradze i grafikę u W. Skoczylasa w warszawskiej SSP. Z technik graficznych uprawiał głównie drzeworyt, z technik malarskich akwarelę. Prace graficzne artysty cechuje perfekcyjne opanowanie warsztatu i realistyczne, wyraziste opracowanie tematu.
drzeworyt z teki „Typy polskie”, 28,3 x 21,1 cm,
sygn. oł. p.d.: P. Steller 1937.; l.d. oł.: Orig. Holzschnitt. Ukrainischer Junker.
Grafika reprodukowana i opisana w: „Paweł Steller. Życie i twórczość (1895-1974)”, Muzeum Historii Katowic, Katowice, 2006,s. 10, il. 79.
W 1937 artysta otrzymał złoty medal w dziedzinie grafiki na międzynarodowej wystawie w Paryżu za trzy drzeworyty z teki „Typy polskie w drzeworycie”: prezentowanego „Bartnik z Wołynia”, „Kobietę z Bojkowszczyzny” i „Poleszuka”. („Paweł Steller. Życie i twórczość (1895-1974)”, Muzeum Historii Katowic, Katowice, 2006, s. 10).
Grafik, malarz, pedagog, związany ze śląskim środowiskiem artystycznym. Studiował we Lwowie, Pradze i grafikę u W. Skoczylasa w warszawskiej SSP. Z technik graficznych uprawiał głównie drzeworyt, z technik malarskich akwarelę. Prace graficzne artysty cechuje perfekcyjne opanowanie warsztatu i realistyczne, wyraziste opracowanie tematu.