Większość "Sportowców" z lat 70. Dwurnik namalował na podstawie swoich wcześniejszych rysunków kreślonych kolorowymi flamastrami. Stąd wzięła się ich forma, bardzo na owe czasy nowatorska: płaskie plamy barwne, czyste, soczyste kolory, konturowy obrys. Popularne wówczas farby akrylowe służyły artyście do zakomponowania całego obrazu i pokrycia powierzchni płótna kolorem. Cienką warstwę akrylową rozprowadzał wałeczkiem lub pędzlem, a gdy wyschła, nanosił kontur farbą olejną.
Często wprowadzał element kolażu - wklejał w kompozycję istniejące już swoje lub cudze obrazy (np. Bardzo piękni panowie, Żegnaj Komuno).
Pola Dwurnik, To sportowe życie..., [w:] Sportowcy...
olej, akryl, collage, płótno
w 1985 przemalowany oraz wklejony olejny obraz (portret-akt Ewy Kuryluk, 1966)
145 x 114,5 cm
sygn. l.d.: 9. - 10. IV 1978 | E. DWURNIK
p.d.: BARDZO PIĘKNI PANOWIE, powyżej: 378 [w ramce]
na odwr. l.g.: E. DWURNIK | 1978. | NR: 144 (XV) [w ramce]
- 378 [w ramce]
2 nalepki na płótnie: - l.g. z danymi obrazu i tytułem cyklu "Sportowcy" [druk wypełniony atramentem]; - p.g.: nalepka-zaproszenie Biura Wystaw Artystycznych w Białymstoku anonsująca wystawę Dwurnika (7 III 1979);
na lewej listwie krosna nalepka informacyjna w jęz. niemieckim z tytułem, danymi obrazu i ceną
Obraz reprodukowany i opisany w:
- Dwurnik. Spis cykli malarskich, oprac. Pola Dwurnik, Galeria Zachęta [Warszawa 2001], s. nlb., [publikacja towarzysząca wystawie retrospektywnej artysty, 8 IX - 7 X 2001];
- Edward Dwurnik Sportowcy 1972-1992, wyd. Osman Djajadisastra, Agra-Art, Warszawa 2011, poz. 144 i 144a, il. barwne s. 264, 265.
Większość "Sportowców" z lat 70. Dwurnik namalował na podstawie swoich wcześniejszych rysunków kreślonych kolorowymi flamastrami. Stąd wzięła się ich forma, bardzo na owe czasy nowatorska: płaskie plamy barwne, czyste, soczyste kolory, konturowy obrys. Popularne wówczas farby akrylowe służyły artyście do zakomponowania całego obrazu i pokrycia powierzchni płótna kolorem. Cienką warstwę akrylową rozprowadzał wałeczkiem lub pędzlem, a gdy wyschła, nanosił kontur farbą olejną.
Często wprowadzał element kolażu - wklejał w kompozycję istniejące już swoje lub cudze obrazy (np. Bardzo piękni panowie, Żegnaj Komuno).
Pola Dwurnik, To sportowe życie..., [w:] Sportowcy...