Twórczość Izabeli Chamczyk można określić epitetem „sensualna”, co łatwo przywodzi na myśl skojarzenia z twórczością utożsamianą ze sztuką kobiecą. Chamczyk maluje dzieła angażujące sferę zmysłową poprzez wykorzystanie rożnych faktur i użycie grubego, malarskiego impasto, przy pomocy którego artystka uzyskuje efekt chropowatej powierzchni płótna. To właśnie zainteresowanie sensualną stroną sztuki popchnęło Chamczyk w kierunku redefiniowania granic artystycznych mediów i prób uplasowania swojej twórczości gdzieś pomiędzy. Owe poszukiwania zaowocowały powstaniem terminu „malarstwo performatywne”, którym artystka określa prace powstające (jak i zapis z ich powstawania) w trakcie performance’u, którego świadkiem jest publiczność. „Bardzo piękna katastrofa II” swoją teksturalną techniką nawiązuje właśnie do sensualnej strony twórczości, tak chętnie podkreślanej przez artystkę. Ponadto, mieszana technika dzieła w naturalny sposób skłania do refleksji nad praktycznym, a co za tym idzie, sensualnym, aspektem. Rozchlapana, jak gdyby od niechcenia, czerwona i żółta farba kontrastuje z ciemniejszym tłem kryjącym zarys kobiecej sylwetki wyłaniającej się przypalonej i zniszczonej odbitki fotograficznej. Zestawienie ciepłych barw i ich teksturalnych właściwości wprowadza emocjonalny ładunek, tym samym stanowiąc swoiste połączenie między światem ludzkiej psyche a czysto empirycznego przeżywania świata, które często podkreśla Chamczyk. „Bardzo piękna katastrofa II” jest przykładem stosunkowo wczesnej pracy artystki. Z czasem malarstwo Chamczyk stało się bardziej abstrakcyjne w swej zabawie teksturą, a czysty sensualizm powierzchni płótna jego głównym tematem. „Bardzo piękna katastrofa II” stanowi zapowiedź tych przemian i formowania się rozpoznawalnego artystycznego stylu.

Malarka i performerka. Ukończyła malarstwo na Akademii Sztuki Pięknych we Wrocławiu. Tworzy sztukę procesualną. W 2013 roku zrealizowała projekt "Wojna dwunastomiesięczna". Jest dwukrotną stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, finalistką Biennale Malarstwa Bielska Jesień (wyróżnienie "Obiegu" 2015), 10. konkursu im. E. Gepperta we Wrocławiu, 6. Triennale Młodych w Orońsku czy konkursu Fundacji Vordemberge-Gildewart w MOCAK-u. Brała udział w wielu wystawach indywidualnych oraz działaniach zbiorowych np.: w Galerii SCC w Isfahanie (Iran), Galerii Entropia we Wrocławiu, BWA w Zielonej Górze, CSW w Toruniu, Festiwalu w Sokołowsku, ERARTA w Sankt Petersburgu (Rosja).

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.

42
Izabela CHAMCZYK (ur. 1980, Częstochowa)

"Bardzo piękna katastrofa II", 2007

technika własna/płótno, 160 x 120 cm
sygnowany datowany i opisany na odwrociu: 'bardzo piękna | katastrofa II | I. Chamczyk | 2007 r. | I. Chamczyk'

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Twórczość Izabeli Chamczyk można określić epitetem „sensualna”, co łatwo przywodzi na myśl skojarzenia z twórczością utożsamianą ze sztuką kobiecą. Chamczyk maluje dzieła angażujące sferę zmysłową poprzez wykorzystanie rożnych faktur i użycie grubego, malarskiego impasto, przy pomocy którego artystka uzyskuje efekt chropowatej powierzchni płótna. To właśnie zainteresowanie sensualną stroną sztuki popchnęło Chamczyk w kierunku redefiniowania granic artystycznych mediów i prób uplasowania swojej twórczości gdzieś pomiędzy. Owe poszukiwania zaowocowały powstaniem terminu „malarstwo performatywne”, którym artystka określa prace powstające (jak i zapis z ich powstawania) w trakcie performance’u, którego świadkiem jest publiczność. „Bardzo piękna katastrofa II” swoją teksturalną techniką nawiązuje właśnie do sensualnej strony twórczości, tak chętnie podkreślanej przez artystkę. Ponadto, mieszana technika dzieła w naturalny sposób skłania do refleksji nad praktycznym, a co za tym idzie, sensualnym, aspektem. Rozchlapana, jak gdyby od niechcenia, czerwona i żółta farba kontrastuje z ciemniejszym tłem kryjącym zarys kobiecej sylwetki wyłaniającej się przypalonej i zniszczonej odbitki fotograficznej. Zestawienie ciepłych barw i ich teksturalnych właściwości wprowadza emocjonalny ładunek, tym samym stanowiąc swoiste połączenie między światem ludzkiej psyche a czysto empirycznego przeżywania świata, które często podkreśla Chamczyk. „Bardzo piękna katastrofa II” jest przykładem stosunkowo wczesnej pracy artystki. Z czasem malarstwo Chamczyk stało się bardziej abstrakcyjne w swej zabawie teksturą, a czysty sensualizm powierzchni płótna jego głównym tematem. „Bardzo piękna katastrofa II” stanowi zapowiedź tych przemian i formowania się rozpoznawalnego artystycznego stylu.

Malarka i performerka. Ukończyła malarstwo na Akademii Sztuki Pięknych we Wrocławiu. Tworzy sztukę procesualną. W 2013 roku zrealizowała projekt "Wojna dwunastomiesięczna". Jest dwukrotną stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, finalistką Biennale Malarstwa Bielska Jesień (wyróżnienie "Obiegu" 2015), 10. konkursu im. E. Gepperta we Wrocławiu, 6. Triennale Młodych w Orońsku czy konkursu Fundacji Vordemberge-Gildewart w MOCAK-u. Brała udział w wielu wystawach indywidualnych oraz działaniach zbiorowych np.: w Galerii SCC w Isfahanie (Iran), Galerii Entropia we Wrocławiu, BWA w Zielonej Górze, CSW w Toruniu, Festiwalu w Sokołowsku, ERARTA w Sankt Petersburgu (Rosja).

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.