Rzeźbiony motyw Baranka Apokaliptycznego w okresie nowożytnym w sztuce krajów katolickich znajdował miejsce w zwieńczeniach tabernakulów odnosząc się do Ofiary Eucharystycznej. Prezentowany obiekt, drobnej skali, również pochodzi z tabernakulum, z pewnością o niewielkich rozmiarach, zapewne z ołtarza głównego małego kościoła bądź kaplicy. Baranek (wg słów Apokalipsy jakby zabity) leży na księdze opatrzonej siedmioma pieczęciami

2
Baranek apokaliptyczny

drewno lipowe, polichromowane, wtórnie złocone,
wys. 10 cm., szer.16 cm.
Polska, 2. poł. XVIII/1. poł. XIX w.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Rzeźbiony motyw Baranka Apokaliptycznego w okresie nowożytnym w sztuce krajów katolickich znajdował miejsce w zwieńczeniach tabernakulów odnosząc się do Ofiary Eucharystycznej. Prezentowany obiekt, drobnej skali, również pochodzi z tabernakulum, z pewnością o niewielkich rozmiarach, zapewne z ołtarza głównego małego kościoła bądź kaplicy. Baranek (wg słów Apokalipsy jakby zabity) leży na księdze opatrzonej siedmioma pieczęciami