Rzeźbiony motyw Baranka Apokaliptycznego w okresie nowożytnym w sztuce krajów katolickich znajdował miejsce w zwieńczeniach tabernakulów odnosząc się do Ofiary Eucharystycznej. Prezentowany obiekt, drobnej skali, również pochodzi z tabernakulum, z pewnością o niewielkich rozmiarach, zapewne z ołtarza głównego małego kościoła bądź kaplicy. Baranek (wg słów Apokalipsy jakby zabity) leży na księdze opatrzonej siedmioma pieczęciami
drewno lipowe, polichromowane, wtórnie złocone,
wys. 10 cm., szer.16 cm.
Polska, 2. poł. XVIII/1. poł. XIX w.
Rzeźbiony motyw Baranka Apokaliptycznego w okresie nowożytnym w sztuce krajów katolickich znajdował miejsce w zwieńczeniach tabernakulów odnosząc się do Ofiary Eucharystycznej. Prezentowany obiekt, drobnej skali, również pochodzi z tabernakulum, z pewnością o niewielkich rozmiarach, zapewne z ołtarza głównego małego kościoła bądź kaplicy. Baranek (wg słów Apokalipsy jakby zabity) leży na księdze opatrzonej siedmioma pieczęciami