Prezentowany obraz można zaliczyć do najlepszych wizerunków namalowanych przez artystę w okresie, w którym intensywnie chłonął normy młodopolskiej ideologii i pozostawał pod przemożnym wpływem symbolistycznej sztuki Jacka Malczewskiego. Jego obrazy mimo bliskich powiązań ze sztuką Malczewskiego odznaczają się indywidualnym charakterem i stylem. Repertuar tematyczny prac Hofmana obejmował obok scen religijnych także liryczne w wyrazie kompozycje baśniowo-fantastyczne i antyczne wątki. Kolorystyczną intensywność, plastyczność modelunku postaci i bezbłędny rysunek kompozycji można porównywać tylko z najlepszymi obrazami tego artysty.
Olej, tektura;
49 x 66 cm
sygnowany l.g.: Wlastimil 1923 | Hofman?Na odwrocie nieczytelne napisy ołówkiem.
Prezentowany obraz można zaliczyć do najlepszych wizerunków namalowanych przez artystę w okresie, w którym intensywnie chłonął normy młodopolskiej ideologii i pozostawał pod przemożnym wpływem symbolistycznej sztuki Jacka Malczewskiego. Jego obrazy mimo bliskich powiązań ze sztuką Malczewskiego odznaczają się indywidualnym charakterem i stylem. Repertuar tematyczny prac Hofmana obejmował obok scen religijnych także liryczne w wyrazie kompozycje baśniowo-fantastyczne i antyczne wątki. Kolorystyczną intensywność, plastyczność modelunku postaci i bezbłędny rysunek kompozycji można porównywać tylko z najlepszymi obrazami tego artysty.