Do słynnego cyklu Balli di Sfessania należały 24 ryciny z postaciami włoskich komedii. Ten cykl uznano za najlepszy przykład dojrzałej twórczości Callota. Seria powstała po powrocie artysty z Florencji do Nancy. Każda rycina zbudowana jest z trzech planów, w pierwszym - ukazano postacie z włoskich przedstawień komediowych, w drugim -widzów i spacerujących, w trzecim - pejzaże.

Jacques Callot, słynny rysownik i grafik, jeden z najwybitniejszych akwaforcistów francuskich. W latach 1608-1621 przebywał w Rzymie, we Florencji, od 1614 roku na dworze Medyceuszów. Od 1621 roku pracował w Nancy. Twórczość jego obejmuje około 1400 rycin. Były to przede wszystkim przedstawienia rodzajowe, historyczne, religijne, poza tym portrety i widoki. Sławę przyniosły mu serie rycin, w których prezentował w pełni swoją wnikliwość jako obserwator natury i człowieka, mistrzostwo w rysunku, swobodę w posługiwaniu się technikami graficznymi, zwłaszcza akwafortą. Callot po raz pierwszy zastosował twardy werniks. Wprowadził małe formy typu capricci. Jego indywidualny styl jest wyraźnie widoczny zwłaszcza w pełnych humoru przedstawieniach postaci z commedia dell`arte, a także z życia - żebraków, wędrowców i awanturników.
Akwaforty Callota były po jego śmierci wydawane przez Israela Henrieta, później przez jego spadkobiercę Israela Silvestre`a, a następnie przez J. Fagnaniego i innych osiemnastowiecznych wydawców paryskich.

78
Jacques CALLOT (1583 Nancy - 1635 Nancy)

Balli di Sfessania

9 akwafort wykonanych igłą echoppe, papier żeberkowy francuski z Owernii; około 1750;
stan V (ekspertyza)

a. frontispis, płyta 72 x 93 mm, Balli di Sfessania / di Jacomo Callot / Jac Callot In.fe Israel Silvestre ex. ; cum priuil. Regis;
cena: 400

b. rycina Cap. Esgangarato, Cap. Cocodrillo; płyta 72 x 92 mm;
cena: 300

c. rycina Cap. Mala Gamba; Cap. Bellavita; płyta 73 x 96 mm;
cena: 300

d. rycina Francischina; Gian Farina; płyta 72 x 93 mm;
cena: 300

e. rycina Bello Sguardo; Couiello; płyta 71 x 92 mm;
cena: 300

f. rycina Razullo; Cucurucu; płyta 72 x 92 mm;
cena: 300

g. rycina Pasquariello Truonno; Meo Squaquara; płyta 71 x 93 mm;
cena: 300
cena sprzedaży: 300zł

h. rycina Sig.ra Lucia; Trastullo; płyta 75 x 96 mm;
cena: 300

i. rycina Cap. Cardoni; Maramao; płyta 71 x 91 mm;
cena: 300

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Do słynnego cyklu Balli di Sfessania należały 24 ryciny z postaciami włoskich komedii. Ten cykl uznano za najlepszy przykład dojrzałej twórczości Callota. Seria powstała po powrocie artysty z Florencji do Nancy. Każda rycina zbudowana jest z trzech planów, w pierwszym - ukazano postacie z włoskich przedstawień komediowych, w drugim -widzów i spacerujących, w trzecim - pejzaże.

Jacques Callot, słynny rysownik i grafik, jeden z najwybitniejszych akwaforcistów francuskich. W latach 1608-1621 przebywał w Rzymie, we Florencji, od 1614 roku na dworze Medyceuszów. Od 1621 roku pracował w Nancy. Twórczość jego obejmuje około 1400 rycin. Były to przede wszystkim przedstawienia rodzajowe, historyczne, religijne, poza tym portrety i widoki. Sławę przyniosły mu serie rycin, w których prezentował w pełni swoją wnikliwość jako obserwator natury i człowieka, mistrzostwo w rysunku, swobodę w posługiwaniu się technikami graficznymi, zwłaszcza akwafortą. Callot po raz pierwszy zastosował twardy werniks. Wprowadził małe formy typu capricci. Jego indywidualny styl jest wyraźnie widoczny zwłaszcza w pełnych humoru przedstawieniach postaci z commedia dell`arte, a także z życia - żebraków, wędrowców i awanturników.
Akwaforty Callota były po jego śmierci wydawane przez Israela Henrieta, później przez jego spadkobiercę Israela Silvestre`a, a następnie przez J. Fagnaniego i innych osiemnastowiecznych wydawców paryskich.