Rzeźba jest unikatową realizacją artysty zazwyczaj opracowującego całe serie różnych wersji wybranych tematów. Klin Bałkański powstał krótko po wybuchu walk w Kosowie i ponownym zaostrzeniu sytuacji na Bałkanach. Nawiązując do estetyki twórców awangardy konstruktywistycznej, artysta w ekspresyjnej formie i przewrotnej grze z ikonicznymi dziełami rzeczników nowego ładu społecznego komentował współczesną sytuację polityczną widzianą w szerokim kontekście tradycji, historii, geopolitycznych i kulturowych uwarunkowań.

Praca reprodukowana w: Portret totalny Karola Marksa 1977-2009, Muzeum Górnośląskie, Bytom 2009

32
Krzysztof M. BEDNARSKI (ur. 1953, Kraków)

Bałkański klin

1999
rzeźba, brąz, lakier emaliowy, wosk, 42 x 36 x 28 cm
sygn. u podstawy rzeźby

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Rzeźba jest unikatową realizacją artysty zazwyczaj opracowującego całe serie różnych wersji wybranych tematów. Klin Bałkański powstał krótko po wybuchu walk w Kosowie i ponownym zaostrzeniu sytuacji na Bałkanach. Nawiązując do estetyki twórców awangardy konstruktywistycznej, artysta w ekspresyjnej formie i przewrotnej grze z ikonicznymi dziełami rzeczników nowego ładu społecznego komentował współczesną sytuację polityczną widzianą w szerokim kontekście tradycji, historii, geopolitycznych i kulturowych uwarunkowań.

Praca reprodukowana w: Portret totalny Karola Marksa 1977-2009, Muzeum Górnośląskie, Bytom 2009