Rzeźba jest unikatową realizacją artysty zazwyczaj opracowującego całe serie różnych wersji wybranych tematów. Klin Bałkański powstał krótko po wybuchu walk w Kosowie i ponownym zaostrzeniu sytuacji na Bałkanach. Nawiązując do estetyki twórców awangardy konstruktywistycznej, artysta w ekspresyjnej formie i przewrotnej grze z ikonicznymi dziełami rzeczników nowego ładu społecznego komentował współczesną sytuację polityczną widzianą w szerokim kontekście tradycji, historii, geopolitycznych i kulturowych uwarunkowań.
Praca reprodukowana w: Portret totalny Karola Marksa 1977-2009, Muzeum Górnośląskie, Bytom 2009
1999
rzeźba, brąz, lakier emaliowy, wosk, 42 x 36 x 28 cm
sygn. u podstawy rzeźby
Rzeźba jest unikatową realizacją artysty zazwyczaj opracowującego całe serie różnych wersji wybranych tematów. Klin Bałkański powstał krótko po wybuchu walk w Kosowie i ponownym zaostrzeniu sytuacji na Bałkanach. Nawiązując do estetyki twórców awangardy konstruktywistycznej, artysta w ekspresyjnej formie i przewrotnej grze z ikonicznymi dziełami rzeczników nowego ładu społecznego komentował współczesną sytuację polityczną widzianą w szerokim kontekście tradycji, historii, geopolitycznych i kulturowych uwarunkowań.
Praca reprodukowana w: Portret totalny Karola Marksa 1977-2009, Muzeum Górnośląskie, Bytom 2009