W latach 1904-1910 studiował w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych u Fr. Cynka, K. Laszczki, J. Pankiewicza i L. Wyczółkowskiego, zdobywając wiele nagród i wyróżnień. Wraz z Tadeuszem Grottem w 1911 r. podróżował po Włoszech. Pobyt w Paryżu w 1914 r. sprawił, że w jego twórczości pojawiły się wpływy impresjonizmu. Odwiedził również Monachium. Mieszkał we Lwowie, gdzie zdobył sławę jako portrecista i pejzażysta. Malował olejno, akwarelami, zajmował się też grafiką.
Prezentowana praca pochodzi z początkowego okresu twórczości Błockiego i jest doskonałym przykładem i ilustracją secesji w malarstwie.
Gwasz, karton; 77, 5 x 65,5 cm (w świetle oprawy)
Sygnatura wiązana p. d. czarną akwarelą: Wbłocki
W latach 1904-1910 studiował w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych u Fr. Cynka, K. Laszczki, J. Pankiewicza i L. Wyczółkowskiego, zdobywając wiele nagród i wyróżnień. Wraz z Tadeuszem Grottem w 1911 r. podróżował po Włoszech. Pobyt w Paryżu w 1914 r. sprawił, że w jego twórczości pojawiły się wpływy impresjonizmu. Odwiedził również Monachium. Mieszkał we Lwowie, gdzie zdobył sławę jako portrecista i pejzażysta. Malował olejno, akwarelami, zajmował się też grafiką.
Prezentowana praca pochodzi z początkowego okresu twórczości Błockiego i jest doskonałym przykładem i ilustracją secesji w malarstwie.