Prezentowana kompozycja pochodzi z najbardziej cenionego przez kolekcjonerów okresu lat 60. Chociaż Tadasky uznawany jest za jednego z najważniejszych artystów ruchu op-art, to jego twórczość stanowi prawdziwe zderzenie kultur. Jego malarstwo to połączenie rodzimej tradycji japońskiej, opartej na harmonii, i optycznej geometrii, która fascynowała nowojorskie środowisko artystyczne początku lat 60. Sam artysta zapytany o przynależność do op-artu odpowiada, że optyczne triki nigdy nie były tym, co w malarstwie interesowało go najbardziej - najwyższe wartości stanowią dla niego czystość, prostota i piękno. Jak powiedział: "Koło jest (…) jedną z najbardziej powszechnych form otaczających człowieka, formą, od której nie ma ucieczki. Koło jest proste do zrozumienia, aby je docenić, nie potrzebujemy wyjaśnień". Charakterystyczne dla Tadasky’ego kompozycje to barwne, koncentryczne kręgi. Artysta, używając tradycyjnych japońskich pędzli, nakłada cienką warstwę farby. Wszystkie linie wykreśla odręcznie, nie wykonując przy tym żadnych poprzedzających pracę szkiców koncepcyjnych. Zapełnianie płótna liniami i kolorem Tadasky traktuje jako formę kontemplacji. Artysta swoje obrazy porównuje do tradycyjnych świątyń shinto. W rodzinnej Japonii, w warsztacie ojca, Tadasky zgłębiał tajniki rzemiosła "miyadaiku" - tradycyjnej techniki wznoszenia świątyń.
PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) - w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych - w wysokości 15%.

12
Tadasuke (TADASKY) KUWAYAMA (ur. 1935 r., Nagoja, Japonia)

B-168, 1964 r.

akryl/płótno, 40,64 x 40,64 cm
sygnowany, opisany i datowany na odwrociu: '#B
- 168 | 1964 Tadasky'
na odwrociu nalepki papierowe z D. Wigmore Fine Art Inc. i Fischerbach Gallery

POCHODZENIE:
- Galeria Fischerbach, Nowy Jork
- kolekcja prywatna, Nowy Jork
- Galeria D. Wigmore Fine Art Inc., Nowy Jork
- kolekcja prywatna, Warszawa

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Prezentowana kompozycja pochodzi z najbardziej cenionego przez kolekcjonerów okresu lat 60. Chociaż Tadasky uznawany jest za jednego z najważniejszych artystów ruchu op-art, to jego twórczość stanowi prawdziwe zderzenie kultur. Jego malarstwo to połączenie rodzimej tradycji japońskiej, opartej na harmonii, i optycznej geometrii, która fascynowała nowojorskie środowisko artystyczne początku lat 60. Sam artysta zapytany o przynależność do op-artu odpowiada, że optyczne triki nigdy nie były tym, co w malarstwie interesowało go najbardziej - najwyższe wartości stanowią dla niego czystość, prostota i piękno. Jak powiedział: "Koło jest (…) jedną z najbardziej powszechnych form otaczających człowieka, formą, od której nie ma ucieczki. Koło jest proste do zrozumienia, aby je docenić, nie potrzebujemy wyjaśnień". Charakterystyczne dla Tadasky’ego kompozycje to barwne, koncentryczne kręgi. Artysta, używając tradycyjnych japońskich pędzli, nakłada cienką warstwę farby. Wszystkie linie wykreśla odręcznie, nie wykonując przy tym żadnych poprzedzających pracę szkiców koncepcyjnych. Zapełnianie płótna liniami i kolorem Tadasky traktuje jako formę kontemplacji. Artysta swoje obrazy porównuje do tradycyjnych świątyń shinto. W rodzinnej Japonii, w warsztacie ojca, Tadasky zgłębiał tajniki rzemiosła "miyadaiku" - tradycyjnej techniki wznoszenia świątyń.
PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) - w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych - w wysokości 15%.