"Kolor pomaga wykreować głębię. Pracuję na ograniczonej przestrzeni - powierzchni płótna. Potrafię wykreować przestrzeń, która prowadzi do wnętrza obrazu. W większości swoich obrazów używam czystych barw. Mogę wykreować własną barwę bez konieczności mieszania farb, kładąc wyłącznie kolor obok koloru. To powoduje interakcję barw. Istnieje niezliczona ilość możliwych kombinacji - wszystko zmienia się, kiedy zastępujesz jeden kolor innym" (Tadasuke Kuwuyama).

Tadasuke Kuwayama, amerykański artysta pochodzenia japońskiego, znany jako Tadasky, zaliczany do grona twórców Op-artu. Pojawia się na artystycznej scenie Nowego Jorku we wczesnych latach 60. Niedługo po przeprowadzce z Japonii sprzedaje swój obraz Museum of Modern Art. W swojej twórczości używa prostych geometrycznych form. Nazywany mistrzem koła, maluje prawie wyłącznie koncentryczne pierścienie na kwadratowym płótnie, tworząc ich nieskończone wariacje.

28
Tadasuke (TADASKY) KUWAYAMA (ur. 1935 r., Nagoja, Japonia)

B-159, 1964 r.

akryl/płótno, 40,6 x 40,6 cm
sygnowany i opisany na odwrociu: `# B-159 | 1964 | Tadasky` oraz nalepki galeryjne `D. Wigmore Fine Art Inc.` i `Fischerbach Gallery`

POCHODZENIE:
- Galeria Fischerbach, Nowy Jork
- kolekcja prywatna, Nowy Jork
- Galeria D. Wigmore Fine Art Inc., Nowy Jork
- kolekcja prywatna, Warszawa

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

"Kolor pomaga wykreować głębię. Pracuję na ograniczonej przestrzeni - powierzchni płótna. Potrafię wykreować przestrzeń, która prowadzi do wnętrza obrazu. W większości swoich obrazów używam czystych barw. Mogę wykreować własną barwę bez konieczności mieszania farb, kładąc wyłącznie kolor obok koloru. To powoduje interakcję barw. Istnieje niezliczona ilość możliwych kombinacji - wszystko zmienia się, kiedy zastępujesz jeden kolor innym" (Tadasuke Kuwuyama).

Tadasuke Kuwayama, amerykański artysta pochodzenia japońskiego, znany jako Tadasky, zaliczany do grona twórców Op-artu. Pojawia się na artystycznej scenie Nowego Jorku we wczesnych latach 60. Niedługo po przeprowadzce z Japonii sprzedaje swój obraz Museum of Modern Art. W swojej twórczości używa prostych geometrycznych form. Nazywany mistrzem koła, maluje prawie wyłącznie koncentryczne pierścienie na kwadratowym płótnie, tworząc ich nieskończone wariacje.