Historia modelu
Wyposażony w dwucylindrowy silnik dwusuwowy, chłodzony cieczą o pojemności skokowej 690 cm3 i mocy 22 KM. AWZ P70 produkowano bardzo krótko - od 1955 do 1959 i jest to pierwszy produkowany w NRD samochód z nadwoziem z tworzyw sztucznych, czyli tzw. duroplastu. Jest to bezpośredni poprzednik Trabanta. P70 miał być produktem tymczasowym. Na dziś dzień pozostało ich bardzo niewiele, a powodem tego jest niecodzienna, oryginalna konstrukcja łącząca archaiczny, drewniany szkielet z poszyciem z duroplastu. Stelaż karoserii P70 wykonano z drewna bukowego, a podłogę ze sklejki. Całość osadzono na stalowej, skrzynkowej ramie. W przypadku braku należytego garażowania i konserwowania, wilgoć powodowała łamanie się drewna, na którym była oparta konstrukcja P70.
Ta nietypowa konstrukcja poskutkowała tym, że oryginalnie zachowane modele P70, popularnie zwanej "Petki" można policzyć na palcach jednej ręki.
Historia egzemplarza
Prezentowany egzemplarz to najprawdopodobniej jeden z ostatnich AWZ P70 zachowanych w stanie oryginalnym. Aktualny właściciel odnalazł samochód w jednym z pomieszczeń zakładu kamieniarskiego w Kielcach, gdzie skrzętnie ukryty i zabezpieczony, stał bardzo długi czas. Wpłynęło to na jego bardzo niski przebieg, który wynosi jedynie 18 000 kilometrów. Obecny właściciel przeprowadził szereg prac naprawczych i konserwacyjnych, m.in. wymianę uszczelki pod głowicą, regulację układu hamulcowego oraz niezbędne wymiany płynów. We wnętrzu pojawiła się nowa deska rozdzielcza, a dodatkowy wentylator chłodnicy z pewnością w znacznym stopniu wpływa na komfort użytkowania auta na co dzień. Mała dostępność całkowicie oryginalnych P70 na rynku, wpływa znacząco na ich wartość kolekcjonerską.
Poprzednik trabanta
Odnaleziony po latach, prawdziwy garage-find
Zachowany kompletny, w oryginale, z niskim przebiegiem
Numer nadwozia: 99298
Historia modelu
Wyposażony w dwucylindrowy silnik dwusuwowy, chłodzony cieczą o pojemności skokowej 690 cm3 i mocy 22 KM. AWZ P70 produkowano bardzo krótko - od 1955 do 1959 i jest to pierwszy produkowany w NRD samochód z nadwoziem z tworzyw sztucznych, czyli tzw. duroplastu. Jest to bezpośredni poprzednik Trabanta. P70 miał być produktem tymczasowym. Na dziś dzień pozostało ich bardzo niewiele, a powodem tego jest niecodzienna, oryginalna konstrukcja łącząca archaiczny, drewniany szkielet z poszyciem z duroplastu. Stelaż karoserii P70 wykonano z drewna bukowego, a podłogę ze sklejki. Całość osadzono na stalowej, skrzynkowej ramie. W przypadku braku należytego garażowania i konserwowania, wilgoć powodowała łamanie się drewna, na którym była oparta konstrukcja P70.
Ta nietypowa konstrukcja poskutkowała tym, że oryginalnie zachowane modele P70, popularnie zwanej "Petki" można policzyć na palcach jednej ręki.
Historia egzemplarza
Prezentowany egzemplarz to najprawdopodobniej jeden z ostatnich AWZ P70 zachowanych w stanie oryginalnym. Aktualny właściciel odnalazł samochód w jednym z pomieszczeń zakładu kamieniarskiego w Kielcach, gdzie skrzętnie ukryty i zabezpieczony, stał bardzo długi czas. Wpłynęło to na jego bardzo niski przebieg, który wynosi jedynie 18 000 kilometrów. Obecny właściciel przeprowadził szereg prac naprawczych i konserwacyjnych, m.in. wymianę uszczelki pod głowicą, regulację układu hamulcowego oraz niezbędne wymiany płynów. We wnętrzu pojawiła się nowa deska rozdzielcza, a dodatkowy wentylator chłodnicy z pewnością w znacznym stopniu wpływa na komfort użytkowania auta na co dzień. Mała dostępność całkowicie oryginalnych P70 na rynku, wpływa znacząco na ich wartość kolekcjonerską.