Oraz nalepka w języku rosyjskim z wystawy w Centralnym Domu Chudożnika w Moskwie w 1987 r.
Reprodukowany:
Jerzy Duda-Gracz, Arkady, Warszawa 1985, ilustracje barwne: okładka i poz.29. na str. 50
Obraz oprawiony w ramę autorską.
Malarstwo Dudy Gracza zakorzenione jest głęboko w europejskiej tradycji artystycznej. Artysta osiąga perfekcję warsztatową malując swe obrazy tradycyjnymi metodami, podpatrując technikę dawnych mistrzów, stosując laserunki. Szczególnie bliski jest mu nurt groteski posługującej się najczęściej karykaturalnie zdeformowaną postacią ludzką. Prowadzi stały dialog z mistrzami sztuki muzealnej stosując pastisz i parafrazę. W swym malarstwie ukazuje zazwyczaj szpetotę ludzkich ciał i dusz, a jednocześnie piękno czystej natury; stąd jego obrazy traktować można jako swoisty moralitet. Oferowany obraz to jeden z nielicznych autoportretów. Praca niezwykle ważna dla artysty, niedostępna do jego śmierci dla kolekcjonerów.

51
Jerzy DUDA-GRACZ (1941 Częstochowa - 2004 Łagów)

Autoportret z rodziną, 1978-79

olej, płyta;
100 x 70 cm
sygn. l.d. DUDA GRACZ 351/ 1978-79
Na odwrocie nalepka autorska: DUDA GRACZ/ PADEREWSKIEGO 42 B/31/ KATOWICE/ TYTUŁ: PORTRET 4/ AUTOPORTRET Z RODZINĄ/ TECHNIKA/ olej, płyta/ WYMIARY 100 X 70 CM/ SYGN. Duda Gracz/ Rok 1978-79/ NR KATALOGU.AUTOR. 351

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Oraz nalepka w języku rosyjskim z wystawy w Centralnym Domu Chudożnika w Moskwie w 1987 r.
Reprodukowany:
Jerzy Duda-Gracz, Arkady, Warszawa 1985, ilustracje barwne: okładka i poz.29. na str. 50
Obraz oprawiony w ramę autorską.
Malarstwo Dudy Gracza zakorzenione jest głęboko w europejskiej tradycji artystycznej. Artysta osiąga perfekcję warsztatową malując swe obrazy tradycyjnymi metodami, podpatrując technikę dawnych mistrzów, stosując laserunki. Szczególnie bliski jest mu nurt groteski posługującej się najczęściej karykaturalnie zdeformowaną postacią ludzką. Prowadzi stały dialog z mistrzami sztuki muzealnej stosując pastisz i parafrazę. W swym malarstwie ukazuje zazwyczaj szpetotę ludzkich ciał i dusz, a jednocześnie piękno czystej natury; stąd jego obrazy traktować można jako swoisty moralitet. Oferowany obraz to jeden z nielicznych autoportretów. Praca niezwykle ważna dla artysty, niedostępna do jego śmierci dla kolekcjonerów.